13 Mayıs 2013 Pazartesi

DÜNYANIN EN BÜYÜK HAVALİMANINI ALIN BAŞINIZA ÇALIN

DÜNYANIN EN BÜYÜK
HAVALİMANINI ALIN BAŞINIZA ÇALIN

 

style="line-height: 1.1500000000000001; margin-top: 0pt; margin-bottom: 6pt;
text-indent: 28.35pt; text-align: center;">DÜNYANIN EN BÜYÜK
HAVALİMANINI ALIN BAŞINIZA ÇALIN

style="line-height: 1.1500000000000001; margin-top: 0pt; margin-bottom: 6pt;
text-indent: 28.35pt; text-align: center;"> 

style="line-height: 1.1500000000000001; margin-top: 0pt; margin-bottom: 6pt;
text-indent: 28.35pt; text-align: center;"> 

style="line-height: 1.1500000000000001; margin-top: 0pt; margin-bottom: 6pt;
text-indent: 28.35pt; text-align: center;"> 

style="line-height:1.1500000000000001;margin-top:0pt;margin-bottom:6pt;text-indent:
28.35pt;"> id="docs-internal-guid-744b9fdd-9e08-c73e-fad8-2f2b4eb90504"
style="font-weight:normal;">Aristoteles "büyük" mimarlığın (Mısır
piramitleri, Zeus Tapınağı vb.[b.n.]) gerçekte tiranların insanları
boyunduruk altında tutmasına yarayan bir araç olduğunu söyler.
*

style="line-height:1.1500000000000001;margin-top:0pt;margin-bottom:6pt;text-indent:
28.35pt;text-align: justify;"> style="font-family:arial,helvetica,sans-serif;"> id="docs-internal-guid-744b9fdd-9e08-c73e-fad8-2f2b4eb90504"
style="font-weight:normal;">İstanbul’a yapılması planlanan ve
geçtiğimiz günlerde ihalesi gerçekleştirilen 3.Havalimanı Projesi
dünyanın en büyük havalimanı olarak pazarlanıyor. Faşizmin, kitleleri
yönlendirmek için kullandığı yöntemlerden birisidir büyük yapılar
inşa etmek ve bununla övünmek. AKP,bu yüzden iktidara geldiği günden bu
yana “en büyük” projelerin peşinde.  Hitler’in de
en büyük tutkusu kendi iktidarını simgeleyen büyük yapılar, büyük
caddeler, büyük anıtlar yapmaktı:

style="line-height:1.1500000000000001;margin-top:0pt;margin-bottom:6pt;text-indent:
28.35pt;text-align: justify;"> style="font-family:arial,helvetica,sans-serif;"> id="docs-internal-guid-744b9fdd-9e08-c73e-fad8-2f2b4eb90504"
style="font-weight:normal;">“Hitler’in
(b.n.) kitlelere dayalı sonsuz iktidar düşü "Kuppelberg"
(Kubbeli Dağ) tasarımında somutluk kazanır. "Kuppelberg"in iç
mekânı Roma'daki Petrus Katedrali'nin 17 katıdır. Dev harcamalar
gerektiren bu devin tepesinde (harcamaların büyüklüğünün Hitler'i
neşelendirdiği söylenir), 290 m yükseklikte, bir kartal düşler Hitler:
"Burada kartal artık
gamalı haçın üstünde durmayacak, fakat yerküreye egemen olacak!
Dünyanın en büyük yapısı olan bu yapı, dünyayı pençeleri arasına
almış kartalla taçlandırılmalı!"” **

dir="ltr" style="line-height: 1.1500000000000001; margin-top: 0pt;
margin-bottom: 6pt; text-indent: 28.35pt; text-align: center;"> src="http://www.ivmedergisi.com/files/resim/adolf-hitler-biography_200x150.jpg"
style="text-align: center; width: 200px; height: 150px;" />

style="line-height:1.1500000000000001;margin-top:0pt;margin-bottom:6pt;text-indent:
28.35pt;text-align: justify;"> style="font-family:arial,helvetica,sans-serif;"> id="docs-internal-guid-744b9fdd-9e08-c73e-fad8-2f2b4eb90504"
style="font-weight:normal;">AKP iktidarının “büyük
proje” 
tutkusu
style="font-weight:normal;">yalnızca 3. havalimanı ile sınırlı
değil bunun yanında kanal İstanbul, çamlıca camii gibi projeleri de
mevcut. Elbette ki büyük proje tutkusunun tek sebebi gösteriş değil.
Arazi rantı bu büyük projelerin bir diğer gerekçesi. Ekonomiyi ayakta
tutabilmek için inşaat sektörünü şişirmekten başka çaresi olmayan
AKP iktidarı ve işbirlikçi tekeller,
style="line-height: 1.1500000000000001; text-indent: 28.35pt; font-family:
arial, helvetica, sans-serif; font-weight: normal;"> gece gündüz
“nereyi ne yapsak da rant elde etsek” diye
yaratıcılıklarının sınırlarını zorlamaktadırlar.

dir="ltr"
style="line-height:1.1500000000000001;margin-top:0pt;margin-bottom:6pt;text-indent:
28.35pt;text-align: justify;"> style="font-family:arial,helvetica,sans-serif;"> id="docs-internal-guid-744b9fdd-9e08-c73e-fad8-2f2b4eb90504"
style="font-weight:normal;">İstanbul’u kuzeye doğru da
genişletmek isteyen AKP iktidarı başlangıç olarak 3. Köprüyü
boğazın kuzey tarafına inşa etmeye karar verdi. Bu köprüyle beraber
şehrin
“trafik
sorununu çözeceğini”
iddia etti. Trafik sorununu
çözmek bir yana boğaza yapılacak bir 3. köprü İstanbul’un trafik
sorununu daha da içinden çıkılmaz bir hale getirecektir. 3.köprü
güzergâhının devamında yapılması planlanan ve dünyanın en büyük
havalimanı olacağı iddia edilen projeyle bu yönde yapılaşma
artırılarak sorun iyice dallandırıp budaklandırılacaktır. 3.
havalimanı, 3. köprü derken kentleşmenin kuzeye doğru kaymasıyla
beraber İstanbul’un kuzeyinde çok hızlı bir nüfus artışı
olacaktır (Bkz. Ümraniye, Sultanbeyli). Şehrin bu yönde büyümesi demek,
ormanların yok olması demek, 20 sene içerisinde İstanbul’da içecek
su bulamamak demek. Halkın cebinden çıkan paralar halka neredeyse hiçbir
faydası olamayacak ve güzel yurdumuzun doğasını mahveden
“Çılgın Projelerde” harcanıyor.
dir="ltr"
style="line-height:1.1500000000000001;margin-top:0pt;margin-bottom:6pt;text-indent:
28.35pt;text-align: justify;"> style="font-family:arial,helvetica,sans-serif;"> id="docs-internal-guid-744b9fdd-9e08-c73e-fad8-2f2b4eb90504"
style="font-weight:normal;">Çevre ve Şehircilik
Bakanlığı’nın bizzat kendisinin hazırlattığı raporda 3.
Havalimanı proje alanının yüzde 80’i orman olarak görülmektedir:
Proje alanındaki ağaç sayısı 2 milyon 513 bin 341’dir.
Yüz binlerce ağacın kesilmesiyle doğal bitki örtüsü ortadan kalkacak.
Bölgedeki 70 göl, gölcük ve gölet ile canlı yaşam yok olacak. Onlarca
kuş türü ortadan kalkacak. Terkos ve Alibeyköy Barajları’nı
besleyen dereler de içme suyu barajlarımıza kirli su taşıyacak. O
ormanlar ki milyonlarca yıllık bir süreçte oluşabilmiş ve insan eliyle
asla yaratılamayacak güzelliktir. Kuzey ormanları ve suları,
İstanbul’a Karadeniz yüzey ve iklim özelliklerini veren,
yağışının bol, yeşilinin koyu olmasını sağlayan bir ekosistemdir.
İstanbul’a hakim, kuzey yönlü rüzgârlar da bu ormanlardan
süzülerek şehre ulaştığı için, bol oksijen taşırlar
style="font-size: 9px; font-style: italic; vertical-align: baseline;
white-space: pre-wrap;">.” *** Havaalanı yapılması
planlanan bölge 1998 yılında kapsamı genişletilen
style="font-size: 9px; font-weight: bold; vertical-align: baseline;
white-space: pre-wrap;">“doğal sit alanıdır”. style="font-size: 9px; vertical-align: baseline; white-space:
pre-wrap;">Sarıyer ve Beykoz bölgesinde kıyı dolgusu, hafriyat, inşaat,
düzenleme vb. uygulamaların yapılamayacağı ve bölgenin doğal dokusunun
korunması yasal olarak belirlenmiştir.  Faşist AKP’nin ve
işbirlikçi tekellerin gözü dönmüştür, yasa, hak, hukuk onlar için
hükmünü yitirmiştir. Marx “ kapitalizm, gölgesini satamadığı
ağacı keser” demiştir, şuan gözümüzün önünde yaşanan da
bundan başka bir şey değildir.

style="font-weight:normal;"> src="http://www.ivmedergisi.com/files/resim/havaalani_01_400x300.jpeg"
style="width: 400px; height: 300px;" />

style="line-height:1.1500000000000001;margin-top:0pt;margin-bottom:6pt;text-indent:
28.35pt;text-align: justify;"> style="font-family:arial,helvetica,sans-serif;"> id="docs-internal-guid-744b9fdd-9e08-c73e-fad8-2f2b4eb90504"
style="font-weight:normal;">Kamuoyunu yanıltıcı ve şeffaflıktan
uzak olması itibariyle zaten ele tutulur hiçbir tarafı olmayan bu proje,
bu tip havaalanı projelerinde olması gereken 10-15 yıllık bir planlama
süreci es geçilerek adeta yangından mal kaçırırcasına ihale
edilmiştir. AKP iktidarı şunu çok iyi bilmektedir: inşaat sektörü
büyümeyi durdursa ekonomi çöker. Bu sebeple acele etmek
gerekmektedir.

style="line-height:1.1500000000000001;margin-top:0pt;margin-bottom:6pt;text-indent:
28.35pt;text-align: justify;"> style="font-family:arial,helvetica,sans-serif;"> id="docs-internal-guid-744b9fdd-9e08-c73e-fad8-2f2b4eb90504"
style="font-weight:normal;">3. havalimanı projesinde özellikle
dikkatlerden kaçırılan ve sorulması gereken bir soru vardır: 3.
havalimanı yapılınca Atatürk Havalimanı ne olacak? Bu soru önemlidir
çünkü  AKP iktidarı 3. Havalimanı ihalesi için yüklenici firmaya
yolcu garantisi vermiştir. İstanbul’a hali hazırda yılda 50 milyon
yolcu gelmektedir.Bu yolcuların neredeyse tamamı Atatürk Havalimanını
kullanmaktadır. 4-5 sene içerisinde İstanbul’a gelecek yolcu
sayısı 2-3 katına (100-150 milyon) çıkmalıdır ki iki havalimanı da
çalışabilsin. Diğer yandan 3. havalimanını kullanacak uçakların
manevra alanı ile Atatürk havalimanının manevra alanı çakışmaktadır.
Yani aynı anda iki havalimanın da faaliyette bulunması teknik olarak
imkansızdır.

style="line-height:1.1500000000000001;margin-top:0pt;margin-bottom:6pt;text-indent:
28.35pt;text-align: justify;"> style="font-family:arial,helvetica,sans-serif;"> id="docs-internal-guid-744b9fdd-9e08-c73e-fad8-2f2b4eb90504"
style="font-weight:normal;">İstanbul merkezinde kalmış en büyük
arazi Atatürk Havalimanı arazisidir. Türkiye’nin en değerli
arazisidir. Tayyip Erdoğan 2 şubat’ta yaptığı açıklamada
Atatürk Havalimanıyla ilgili şöyle diyor :
Buranın (3.havalimanı)
kapasitesini ileriki dönemlerde arttırdıkça da yavaş yavaş Atatürk
Havalimanı'nı taşıyacağız. Orada boşalan arazinin küçük bir
kısmına sadece iş adamlarının jetlerinin inebileceği bir alan
oluşturacağız geri kalan önemli büyüklükteki alan ise yeşil alan
olarak değerlendirilecek.'' ****

style="line-height: 1.1500000000000001; margin-top: 0pt; margin-bottom: 6pt;
text-indent: 28.35pt; text-align: center;"> src="http://www.ivmedergisi.com/files/resim/ahl_200x150.jpg" style="width:
200px; height: 150px;" />

style="line-height:1.1500000000000001;margin-top:0pt;margin-bottom:6pt;text-indent:
28.35pt;text-align: justify;"> style="font-family:arial,helvetica,sans-serif;"> id="docs-internal-guid-744b9fdd-9e08-c73e-fad8-2f2b4eb90504"
style="font-weight:normal;">İstanbul’un tüm yeşil alanlarına,
kamu arazilerine bina diken kendileri değilmiş gibi bu yalana inanmamızı
bekliyor Tayyip Erdoğan. Tümüyle arazi rantına sırtını dayamış bir
iktidarın bu alanı yeşil alan yapacağını iddia etmesi olsa olsa
Nasreddin Hoca fıkrası olur. Tayyip Erdoğan yalan söylemekte eşi
görülmemiş bir yeteneğe sahip bir başbakan olduğunu bir kez daha
kanıtlamıştır.

style="line-height:1.1500000000000001;margin-top:0pt;margin-bottom:6pt;text-indent:
28.35pt;text-align: justify;"> style="font-family:arial,helvetica,sans-serif;"> id="docs-internal-guid-744b9fdd-9e08-c73e-fad8-2f2b4eb90504"
style="font-weight:normal;">3. havalimanı yapılırken, yapıldıktan
sonra etrafında oluşacak arazi rantıyla ve Atatürk havalimanının
arazisinin tekellere peşkeş çekilmesiyle AKP iktidarı ve işbirlikçi
tekeller için eşi görülmemiş bir yağma ve talan projesidir. Bu projeden
halkın en ufak bir çıkarı yoktur. Tüm bilim insanları, aydınlar,
mühendisler, mimarlar tüm halkımız bu projeye karşı
çıkmalıdır.
style="font-size: 9px; vertical-align: baseline; white-space: pre-wrap;">
  style="font-size: 9px; font-weight: bold; vertical-align: baseline;
white-space: pre-wrap;">( İvme Dergisi, Kentsel Dönüşüm
Komisyonu)

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder