ODTÜ'DEN YOL GEÇMESİNE
İZİN VERMEYECEĞİZ, ODTÜ HALKINDIR, HALKIN KALACAK!
style="text-align: right;">15.04.2013 ODTÜ'DEN YOL GEÇMESİNE İZİN VERMEYECEĞİZ
style="text-align: center;">ODTÜ HALKINDIR, HALKIN KALACAK! style="text-align: center;">20
yıldır Ankara'da tek bir metro hattını bile tamamlayamayan Ankara
Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek, Ankara trafiğini rahatlatma
ve Ankara'nın ulaşım sorunlarını çözme bahanesi ile her yeni bir
gün Ankara'nın farklı farklı bölgelerine gerekli gereksiz yollar
veya kavşaklar, bu kavşaklara ise alt-üst geçitler yapmakta, birçoğu
hiçbir mantığa sığmayan yalan-yanlış trafik çözümlemeleri ile
Ankara trafiğini alt-üst etmektedir. ODTÜ arazisi içerisinden geçirilmek
istenilen yol projeleri ve kavşak projesi de uygulandığı takdirde,
bunlara bir yeni örnek daha eklenecektir.
ODTÜ'den geçirilmesi planlanan yol projesi Melih Gökçek
başkanlığındaki Ankara Büyükşehir Belediyesi tarafından dönem dönem
gündeme getirilmektedir. Son 2 ay içerisinde ise basında yer alan
haberlere göre "Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara
Büyükşehir Belediyesi ve Çevre ve Şehircilik Bakanlığı arasında
ODTÜ arazisi sınırları içerisinden de geçmesi planlanan yol projesinin,
tünel projesine dönüştürülerek yapılması konusunda bir anlaşmaya
varıldığı" yer almaktadır.
Öncelikle belirtmemiz gerekir ki Ankara Ticaret Odası(ATO),
Ankara Sanayi Odası(ASO), Ankara Giyim Sanayicileri Derneği(AGSD), gibi
kurumların ODTÜ'yü "Ankara'nın gelişmesini
engellemekle" suçlamasına ve Ankara
halkını ucuz demagojilerle kandırmaya çalışmasına hiç şaşırmamak
gerekir. Çünkü ATO, ASO ve ASGD patronların kurumlarıdır. Onlar
emeğimizi sömürenlerdir. Sermaye sınıfının ideolojisine sahiptirler ve
bütün söyledikleri tepeden tırnağa ideolojiktir. ATO, ASO ve ASGD
başkanları gibi tüm sermaye sahipleri şunu çok iyi bilmektedirler ki
gerek yol yapım inşaatı sırasında, gerekse de yol tamamlandıktan sonra
yolun çevresinde oluşan yeni rant alanlarından (inşa edilecek
AVM'ler, lokantalar, benzin istasyonları, lüks konutlar vs.) yararlanma
noktasında kamu kaynakları doğrudan ya da dolaylı olarak kendi ceplerini
dolduracaktır. Bu yolların yapım maliyeti tamamen halkın cebinden
çıkacakken ve kendilerinin bu projeye harcadığı tek bir kuruş yokken
bile, projeden para kazanacak olan doğrudan bu kan emici patronlar
olacaktır.
ODTÜ'nün 1993 yılında
Karayollarına terk ettiği arazi üzerinden geçirilmesi planlanan Anadolu
Bulvarı ve Konya Yolu arasındaki yaklaşık 50 m genişliğindeki
bağlantı yolu ODTÜ arazisi ile Yüzüncü Yıl Mahallesi arasındaki
ormanlık araziyi yok edecektir. Aynı zamanda sessiz, sakin, mütevazı bir
mahallenin içerisinden devasa bir yol geçmesi başta o mahallede yaşayan
öğrencilerin ve mahalle halkının yaşamını da
zorlaştıracaktır.
Bu koşullar altında
Konya Yolu ve Anadolu Bulvarı arasında yapılması gereken yol tamamıyla
tünel olarak yapılmalı, yolun açık olan güzergahı boyunca da Ankara
halkının ücretsiz olarak faydalanabileceği yeşil alanlar vb.
oluşturulmalıdır. Fakat AKP iktidarı ve Melih Gökçek için esas
olan rant alanları oluşturmaktır. Bu sebeple tünel projeleri mecbur
kalınmadıkça sermayenin tercih ettiği bir seçenek değildir.
geçirilmesi planlanan bir diğer proje de "Eskişehir
Yolu'na 500 m uzaklıkta paralel olarak planlanan, Bilkent Yolu'nu
Anadolu Bulvarı'na bağlayan yol" projesidir. Bu
proje ise yeni sömürge bir ülkede faşizmin ne kadar
pervasızlaşabileceğini bir kez daha göstermiştir. Bu yol projesinin
güzergahı doğrudan ODTÜ Kampusu içerisinden geçmektedir. Bir
üniversite kampusunun ortasından neredeyse bir otoyol geçirmeyi planlamak,
hatta tartışmak veya söz konusu etmek bile ancak ve ancak faşizmle
yönetilen bir ülkede gerçekleşebilir.
Diğer yandan, bırakalım bu yolun ODTÜ Kampusu içerisinden
geçirilmesini boş bir araziden geçmesinin bile akla, mantığa, bilime ve
tekniğe uygun en ufak bir yanı yoktur. Aynı güzergah üzerinde bir metro
inşaatı mevcutken(ki bu metro inşaatının 29 Ekim 2013'te
bitirileceği Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali
Yıldırım tarafından bildirilmiştir) ve bu metro projesi kapsamında
diğer toplu taşım sistemleri de projelendirilmişken; bu yolu yapmak
mantığı, bilimi bir kenara bırakalım artık bir "vicdan"
meselesidir.***
ODTÜ arazisi içerisinden
tünel ile geçirilmesi planlanan bu yollar, ODTÜ arazisi dışarısına
devam eden güzergahı boyunca o bölgede arazisi olan, AVM'si olan,
gayrimenkulü olan zengin para babalarına çıkar sağlamaktadır. Bu yoldan
Ankara halkının neredeyse hiç bir çıkarı yoktur. Böyle bir yol yapmak
müsrifliktir, israftır. Halkın dini duygularını demagoji malzemesi
yapan, istismar eden AKP iktidarı şimdiye kadar ki en müsrif, en
israfçı, en yağmacı iktidar olarak şehirleri de AVM'ler ile,
otoparklarla doldurmakta; şehirleri ulaşımından sağlığına,
eğitiminden kültür-sanatına kadar her alanda talan etmektedir. Kuşkusuz
ki Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek de AKP'nin bu
politikalarını en iyi uygulayan, en yüzsüz, en riyakar belediye
başkanıdır.
''İnsanın o kısa ve tehlikelerle dolu
yaşamını anlamlandırmasının tek yolu kendini topluma
adamasıdır.''
projesi konusunda ODTÜ Rektörlüğü'nün ve akademisyenlerinin
yaptığı açıklamalar ve sergilediği tavırlar ise bu ülkenin
bilim insanlarına ve aydınlarına yakışmamaktadır.
Rektörlüğün "hem nalına, hem mıhına"
vurarak yaptığı açıklama ODTÜ'nün halktan yana karakterine ve
bilimsel saygınlığına gölge düşürmektedir. Üniversite,
akademisyenleri ve öğrencileri ile bir bütün olarak halkın hakları ve
çıkarlarının söz konusu olduğu tüm konularda halktan yana taraf
olmalı, bilim ve tekniği halkın hizmetine sunmalıdır. style="text-align: justify;">Tüm faşist iktidarlar gibi AKP de bilime
düşmandır. ODTÜ Rektörlüğü ve akademisyenleri bilimin onurunu
savunmalı ve bilime sahip çıkmalıdır. ODTÜ'nün ortasına
bilime ve tekniğe aykırı bir yol yapılmak istenmektedir, fakat
''Türkiye'nin en saygın bilim
yuvası'' buna kayıtsız kalmaktadır. Hatta projesini
biz yapalım diyecek noktaya gelmiştir. Bu ülkenin aydınlarının
onurlu bir duruş sergilemek yerine faşizme ortak olup kendi
üniversitelerinin kalbine hançer saplaması asla kabul edilir bir
davranış değildir.
Mimarlar, mühendisler, öğrenciler, ODTÜ çalışanları
ve akademisyenleri, Ankara halkı, devrimciler, demokratlar, çevreciler;
herkes bu akıl dışı projeye karşı birleşmelidir.
aynı hat üzerindeki trafikten ortalama olarak saatte 6900 yolcuyu
çekebilir. Bu da en kötü ihtimalle bile Eskişehir yolu üzerinden 6900
yolcunun(en yoğun saatte bile araç başına kişi ortalamasının 1.15
olduğu düşünülürse yaklaşık 6000 araç eder) kaldırılması
demektir.
DEVRİMCİ
MÜCADELEDE MÜHENDİS MİMARLAR
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder