17 Aralık 2012 Pazartesi

Köprü ve Otoyollar Özelleşti

Köprü ve Otoyollar
Özelleşti

 


Köprü ve otoyolların
özelleştirmesi ihalesinde en yüksek teklifi 5 milyar 640 milyon dolarla
koç Holding-Malezyalı UEM ve Gözde Girişim verdi.

class="clear" style="padding: 0px; margin: 0px; clear: both; text-align:
justify;"> 

style="padding: 0px; margin: 0px; float: left; color: rgb(143, 143, 143);
text-align: justify;">Ankara - BİA Haber Merkezi
style="padding: 0px; margin: 0px 10px 0px 0px; float: right; color: rgb(143,
143, 143); text-align: justify;">17 Aralık 2012, Pazartesi
class="clear" style="padding: 0px; margin: 0px; clear: both; text-align:
justify;"> 
http://www.bianet.org/images/dot_h.png);
text-align: justify; background-position: 0% 100%; background-repeat: repeat
no-repeat;"> 
 
class="text" style="padding: 0px; margin: 0px; font-family: Helvetica, Arial;
font-size: 12px; background-color: rgb(255, 255, 255); text-align:
justify;"> 
http://www.bianet.org/images/dot_h.png);
background-color: rgb(255, 255, 255); font-family: Helvetica, Arial;
font-size: 12px; background-position: 0% 100%; background-repeat: repeat
no-repeat;">

src="http://www.bianet.org/resim/olcekle/43631/501/260" style="padding: 0px
3px; margin: 0px; border: none;" width="482" />

Otoyollar, köprüler ve bunlar
üzerindeki otoyol hizmet tesisleri, ücret toplama merkezleri ve diğer mal
ve hizmet üretim birimleri ile varlıklarının bir bütün halinde fiili
teslim tarihinden itibaren 25 yıl süre ile "işletme hakkının
verilmesi" yöntemiyle özelleştirme ihalesi nihai pazarlık
görüşmesi tamamlandı.

İhalenin birinci turunda yazılı teklifler verildi.
En düşük teklifi veren Nurol Holding AŞ - MV Holding AŞ - Alsim Alarko
Sanayi Tesisleri ve Ticaret AŞ - Kalyon İnşaat Sanayi ve Ticaret AŞ -
Fernas İnşaat AŞ Ortak Girişim Grubu elendi.

Kalan iki firmayla açık
artırmaya geçildi. Açık artırmada başlangıç tutarı 5 milyar 630
milyon dolar, artırım aralığı ise 10 milyon dolar olarak
belirlendi.

Açık artırmada en yüksek teklifi 5 milyar 640 milyon dolarla
Koç Holding AŞ - UEM Group Berhad - Gözde Girişim Sermayesi Yatırım
Ortaklığı AŞ Ortak Girişim Grubu verdi.

Autostrade Per I'Italia SPA -
Doğuş Holding AŞ - Makyol İnşaat Sanayi Turizm ve Ticaret AŞ - Akfen
Holding AŞ Ortak Girişim Grubu temsilcisi yeni bir fiyat vermeyeceklerini
açıkladı.

Bunun üzerine ihale komisyonu başkanı Osman İlter, en yüksek
teklif sahibi konsorsiyumdan tekliflerini 80 milyon dolar artırmasını rica
etti. Bir müddet süre isteyen konsorsiyum temsilcileri teklifi 5 milyar 720
milyon dolar olarak revize ettiklerini bildirdi. Böylece nihai pazarlık
görüşmeleri teknik olarak sonuçlanmış oldu. İhaleyi Koç Holding AŞ -
UEM Group Berhad - Gözde Girişim Sermayesi Yatırım Ortaklığı AŞ Ortak
Girişim Grubu kazandı.

Grupta Koç Holding ve Malezyalı UEM'in yüzde
40'ar, Gözde Girişim Sermayesi'nin yüzde 20 payı bulunuyor.

style="padding: 0px; margin: 10px 0px 0px; text-align: justify;">Böylece
Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüleri'nin de aralarında
bulunduğu otoyol ve köprüler * 25 yıllığına özelleştirilmiş
oldu.

Telekom'dan sonraki ikinci büyük
özelleştirme

Türk Telekom'un 6.55 milyar dolar la özelleştirilmesinden
sonra 5.720 Milyar dolar'la en yüksek bedelli ikinci özelleştirme
ihalesi oldu. Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) verilerine göre
Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüleri ve otoyollardan 2001-2011
yılları arasında elde edilen gelir 4,6 milyar TL'ye ulaştığı
açıklanmıştı.

Özelleştirmenin ardından köprü ve otoyolların
bakım ve onarımı dahil bütün maliyetlerin özel sektör tarafından
sağlanacağını ifade eden Özelleştirme İdaresi Başkan Vekili Ahmet
Aksu, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ile Karayolları
Genel Müdürlüğü'nün bu faaliyetleri denetleyeceğini
açıklamıştı. (HÇ/HK)

 

* Özelleşen
köprü ve otoyollar:

 

style="padding: 0px; margin:
0px;">Edirne-İstanbul-Ankara Otoyolu,  style="padding: 0px; margin:
0px;">Pozantı-Tarsus-Mersin Otoyolu,  style="padding: 0px; margin:
0px;">Tarsus-Adana-Gaziantep Otoyolu,  style="padding: 0px; margin:
0px;">Toprakkale-İskenderun Otoyolu,  style="padding: 0px; margin:
0px;">Gaziantep-Şanlıurfa Otoyolu,  style="padding: 0px; margin:
0px;">İzmir-Çeşme Otoyolu, İzmir-Aydın Otoyolu,  style="padding: 0px; margin: 0px;">İzmir ve Ankara
Çevre Otoyolu, Boğaziçi Köprüsü ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ve Çevre
Otoyolu (bağlantı yolları ile
birlikte).

kaynak:bianet.org

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder