1 Mart 2011 Salı

“Bologna süreci ve eğitimde dönüşümler” paneli

"Bologna süreci ve
eğitimde dönüşümler" paneli

(01.03.11) - İzmir’de TMMOB’nin çeşitli odalarına
üye öğrenciler ile Genç-Sen üyesi mühendislik
öğrencileri ve +İvme dergisinin oluşturduğu bileşenin yaptığı
çalışmalar kapsamında 26 Şubat’ta bir panel yapıldı.

Mühendislik, mimarlık ve planlama alanındaki muhalefetin
zayıflığını tartışarak güçlü bir muhalefet yaratmak
amacıyla yola çıkan bileşen ilk önce, bu alandaki sorunların
tartışıldığı eğitim çalışmaları yaptı. Sorunlar ve
çözümleri hakkında ortak bir akıl oluşturabilmek
için yapılan çalışmalarda, Bologna süreci, mesleki
dönüşümler, GAT, GATS ve özelleştirmeler
tartışıldı. Bunların sonucunda Bologna Süreci mühendislik,
mimarlık ve planlama eğitiminde daha yakıcı ve kapsayıcı bir sorun
olarak öne çıktı. Bologna Süreci’ne karşı bir
örgütlülük oluşturma fikriyle panel örgütleme
kararı alındı. Çünkü daha geniş bir kitleyle
tartışılarak örülen bir mücadele hattının daha
sağlıklı olacağı düşünüldü.

Panelin çalışması bir hafta boyunca Ege ve Dokuz Eylül
Üniversitelerinin mühendislik, mimarlık fakültelerinde afiş
asarak, bildiri dağıtarak ve sınıflarda duyurular yaparak
gerçekleştirildi.

TÜMTİS’te gerçekleştirilen panel 13.00’de
başladı.

Panelde ilk olarak KPSS intiharlarından ve Ege Üniversitesi Gıda
Mühendisliği’nde final döneminde geçen sene iki
öğrencinin intiharından bahsedilerek kapitalizmin kirli ve acı
yüzü teşhir edildi. Ardından bu düzene karşı mücadele
ederken katledilen üniversite öğrencileri Şerzan Kurt, Aydın
Erdem ve Ali Serkan Eroğlu; iş kazasında hayatını kaybeden harita
mühendisi Gülseren Yurttaş ve 25 Şubat’ta hayatını
kaybeden Orhan İyiler şahsında devrim ve demokrasi mücadelesinde
şehit düşenler adına saygı duruşu yapıldı. Saygı duruşunun
ardından Ada(Island) ve İstihdam(El Empleo) adlı kısa filmler
gösterildi. Daha sonra panele giden süreçte yapılan
çalışmadan, ortak bir şekilde mücadele etme fikrinin
çıkış noktalarından bahseden bir açılış konuşması
yapıldı. Geçen dönem Dokuz Eylül ve Ege
Üniversiteleri’nde meydana gelen ulaşım ve formasyon
eylemlerinden bahsedilerek örgütlülüğün hak alıcı
mücadelelerdeki rolüne değinildi.

İlk konuşmayı Dokuz Eylül Üniversitesi Araşırma
Görevlisi Ümit Akıncı gerçekleştirdi. Akıncı
konuşmasında Bologna Süreci’nin tarihsel sürecinden
bahsetti. Üye ülkeler arasında standart bir eğitim sistemi
oluşturularak üretim süreçleri için mezunlar
oluşturma misyonunu anlattı. Bologna Süreci’nin hedeflerini,
yaşam boyu öğrenimi, YÖK’ün uygulamalarını anlattı.
Ardından sürecin kapitalizmle bağlarını ve sermayedarların konu
hakkında söz sahibi oldukları halde öğrencilerin temsil
edilmediğinden bahsetti.

Akıncı’dan sonra sözü Dokuz Eylül Üniversitesi
Araştırma Görevlisi Meltem Yıldırım aldı. Yıldırım modüler
insan kavramından söz etti, ardından YÖK’ün kontenjan
artırma ve üniversite sanayi işbirliği çalışmalarının
Bologna Süreci’yle bağlarını ortaya koydu. ABET ve
MÜDEK’i anlatarak öğrencilerin talebi olan özerklik ile
TÜSİAD’ın sözettiği özerkliğin farkını anlattı.
Yıldırım’ın ardından sözü Dokuz Eylül
Üniversitesi öğrencisi Yusuf Ekici alarak daha somutta Bologna
Süreci’nin öğrencilere yönelik sonuçlarını
anlattı.

Konuşmaların ardından soru-cevap ve serbest kürsü kısmına
geçildi. Bologna Sürecinin maddeleri tek tek ele alındığında
iyiymiş gibi görünmesiyle ilgili sorular öne çıktı,
soruna bütünden bakınca yapılan her değişikliğin aslında
sermayedarların hesabına olduğu biçimindeki cevaplarla bu
karışıklık giderildi. Ardından öğrenciler sürecin kendi
bölümlerine yansımalarına somut örnekler verdiler. Sorunlar
tartışıldıktan sonra artık bireysel kurtuluş umutlarının yok
olduğundan, birlikte mücadele etmek gerekliliğinden bahsedilerek,
mücadele yönünde sözler alındı. Ardından da platforma
çağrı yapıldı. Platform toplantısı için zaman
belirlenerek panel bitirildi.

Panelin ardından Konak Belediyesi taşeron işçilerinin
başlattığı direnişe ziyarete
gidildi.                  

İzmir’den Toplumcu Mühendislik Mimarlık Planlama
Öğrencileri

Kaynak: kizilbayrak.net          
                     
         
                  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder