3. Jeogenç Öğrenci Üye
Kurultayı
Jeoloji Mühendisleri Odasının 20. Dönem Genel Kurulunda kabul
edilen “TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası Öğrenci Üye
ve Örgütlülüğü Yönetmeliği”nde
belirtildiği üzere iki yılda bir yapılan “Öğrenci
Üye Kurultayları”nın
üçüncüsünün, Öğrenci Üye
Örgütlülüğü JeoGenç’in
çalışma programında da yer aldığı şekliyle, 30 Nisan
2011’de Ankara’da yapılması kararlaştırılmıştır.
KURULTAYIN AMACI
Jeoloji Mühendisliği öğrencilerinin:
* Öğrenciliğe, eğitime, üniversitelere ve
meslek alanlarına ilişkin sorunlarının tartışılması,
çözüm önerilerinin üretilmesi,
* Mesleki demokratik kitle örgütü olan
odamızda, Oda-Öğrenci ilişkisinin güçlendirilerek
birlikte tartışma, üretme, karar alma ve yönetme anlayışının
geliştirilmesi,
* Jeoloji Mühendisliği öğrencilerinin
gelecekte çeşitli organlarında yer alabilecekleri Odamızın,
mesleki ve toplumsal alanlardaki çalışmalarını tanıma ve bu
çerçevede kendilerini ifade etmelerine ortam sağlanması,
/>
* Öğrencilerin özgün sorunlarının ifade
edildiği özgür bir tartışma platformunun yaratılması,
* Kastamonu Ilgaz’da gerçekleştirilen
kurultay hazırlık kampı sonrasında sağlanan birlikteliğin ve
dayanışmanın daha da geliştirilerek Jeoloji Mühendisliği
öğrencilerinin ileride gerçekleştirebilecekleri pek çok
çalışmaya zemin oluşturmasıdır.
KURULTAYIN ANA TEMASI
“Eğitim ve Geleceksizlik”
KURULTAYIN TARTIŞMA BAŞLIKLARI
Kurultay kapsamında, çalışmaya hayatına mühendis olarak
hazırlanan öğrenciler ve toplumun farklı kesimleri
açısından, eğitimin ne anlam taşıdığı, rolü ve işlevi
değerlendirilmeye çalışılacaktır. Bu çevçevede
yürütülmesi amaçlanan tarışmalarla, eğitim
sisteminin vaadettiği gelecek üzerinden öğrencilerin beklentileri
ve öğrenim hayatı sonrası karşı karşıya kalınan koşullar
aşağıda sunulan alt başlıklar üzerinden değerlendirilecektir.
/>
* Eğitim şart (mı?) Eğitim neden gereklidir, nasıl
ve hangi süreçlerden geçerek günümüzdeki
hâline gelmiştir? Başka türlü bir eğitim sistemi
mümkün müdür?
* Paso her yerde geçer (mi?) Bir kimlik olarak
üniversite öğrencisi olmanın öğrenciler ve toplumun diğer
kesimleri açısından anlamı nedir? Üniversiteye girince
yaşanması beklenen değişimler nelerdir?
* Eğitim dediğin böyle olmalı (mı?)
Üniversitede demokrasi var mı, YÖK bunun neresinde? Anadilde
eğitim bir ihtiyaç değil mi? Parasız eğitim mümkün
değil mi? AB-GATS süreci ile mühendislik eğitiminde neler
değişti? Öğrencilerin akademisyenlerden beklentileri,
akademisyenlerin yapabilecekleri nelerdir?
* Üniversiteye kapak atmalı
(mı?)Üniversiteler artık girilmesiyle birlikte hayatları
değiştiren, bir gelecek vaadeden yerler miydi/midir? Ya da bir kısım
üniversite, geçmişin orta öğrenim kurumlarına denk hale
mi getirilmiş durumdadır? Farklı üniversite öğrencisi olmakla
gelen ayrımlar nelerdir?
* İşini iyi yapana her türlü iş var
(mı?)Nereden mezun olursan ol, çalışır işini iyi yaparsan iş
bulur musun? Yetkin mühendisler piyasanın ihtiyaç duyduğu
elemanlar mıdır? Piyasanın kime ihtiyacı vardır? Piyasa için
işini iyi yapmanın tanımı nedir?
* Önce ekmeğimizi elimize bir alalım (mı?)Belirli
bir mevkiye gelip de gücü eline alana kadar muhalif olmak anlamsız
mı? Okul hayatı sonrasında karşılaşılacak çalışma koşulları
nelerdir? Bu koşullar içerisinde insan kendine vakit ayırabilir mi?
Ekmeğini eline almak demek dilediğin gibi yaşamak mıdır?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder