"Bologna Süreci ve
Eğitimdeki Dönüşümler" Paneli Yapıldı
class="Apple-style-span" style="border-collapse: collapse; ">Sermayenin
Üniversitelerine Karşı Avrupa'da Bir Hayelet
Dolaşıyor
class="Apple-style-span" style="border-collapse: collapse; "> class="Apple-style-span" style="font-family: arial, sans-serif; font-size:
13px; ">26 Şubat 2011 Cumartesi günü, içinde İvme Dergisi
yayın kurulu üyelerinin de bulunduğu mühendislik mimarlık ve
şehir planlama öğrencilerinin çağrısıyla
“Bologna Süreci ve Eğitimdeki
Dönüşümler” başlıklı panel
düzenlendi.
class="Apple-style-span" style="border-collapse: collapse; "> class="Apple-style-span" style="font-family: arial; font-size: small; "> class="Apple-style-span" style="border-collapse: collapse; font-family:
arial, sans-serif; font-size: 13px; ">Etkinliğe; iş cinayetiyle aramızdan
ayrılan harita mühendisi Gülseren Yurttaş şahsında devrim ve
demokrasi mücadelesinde yitirdiklerimiz anısına saygı duruşuyla
başlandı. Ardından “Ada” ve “İstihdam” isimli
kısa filmlerinin gösterimi yapıldı.
class="Apple-style-span" style="border-collapse: collapse; "> class="Apple-style-span" style="font-family: arial, sans-serif; font-size:
13px; ">Konuşmalara geçilmeden önce Bologna Süreci
karşıtı öğrencilerin biraraya geliş nedenine ve panel hazırlık
sürecine değinilirken Dokuz Eylül Üniversitesi'ndeki
ulaşım ve Ege Üniversitesi'ndeki formasyon eylemlerinden
bahsedildi.
class="Apple-style-span" style="border-collapse: collapse; "> class="Apple-style-span" style="font-family: arial; font-size: small; "> class="Apple-style-span" style="border-collapse: collapse; font-family:
arial, sans-serif; font-size: 13px; ">İlk olarak Ümit Akıncı söz
aldı. Akıncı konuşmasında Bologna Süreci'nin nasıl
başladığını ve tarihsel olarak gelişim sürecini anlattı. Ayrıca
Bologna Süreci'nde sürekli vurgulanan hareketlilik,
uluslararası tanınırlık, yaşam boyu öğrenim, standartlaştırma
kavramlarının kendine sürekli kar edebilecek yeni alanlar
açmaya çalışan kapitalistler için öneminin
altını çizdi.
class="Apple-style-span" style="border-collapse: collapse; "> class="Apple-style-span" style="font-family: arial; font-size: small; "> class="Apple-style-span" style="border-collapse: collapse; font-family:
arial, sans-serif; font-size: 13px; ">İkinci olarak söz alan Meltem
Yıldırım konuşmasında Bologna Süreci'nin mesleklere nasıl
yansıdığına, modüler insan, akreditasyon, GATS(Hizmet Ticareti Genel
Anlaşması) ve belgelendirme konularına değindi. Türkiye'deki
yansımalarını da anlatan Yıldırım, TÜSİAD'ın yüksek
öğretim raporu ve YÖK Strateji Raporu'ndan alıntılarla asıl
amacın nitelikli işgücünü en az maliyetle elde etmeye
çalışmak ve olabildiğince sömürmek olduğunu
belirtti.Yüksek öğretim konusunda sermayenin istediği
özerklik ile akademik özerkliğin birbirinden çok farklı
olduğunu vurgulayan Meltem Yıldırım konuşmasına Yetkin-Yetkili
Mühendislik vb. belgelendirme uygulamaları ile GATS'ın
amaçlarını anlatarak son
verdi.
class="Apple-style-span" style="border-collapse: collapse; "> class="Apple-style-span" style="font-family: arial; font-size: small; "> class="Apple-style-span" style="border-collapse: collapse; font-family:
arial, sans-serif; font-size: 13px; ">Son konuşmacı Yusuf Ekici sermayenin
ihtiyaçlarına göre üniversite eğitiminin yaşadığı
dönüşümü anlattı. Bologna Süreci'nin
üniversiteleri ticarileştirmenin yeni bir boyutu olduğunu
söyleyen Yusuf Ekici Avrupa'daki öğrenci eylemliliklerine
değindi ve günümüz bireyci anlayışını eleştirerek
konuşmasını bitirdi.
class="Apple-style-span" style="border-collapse: collapse; "> class="Apple-style-span" style="font-family: arial; font-size: small; "> class="Apple-style-span" style="border-collapse: collapse; font-family:
arial, sans-serif; font-size: 13px; ">Konuşmacılarına ardından panele
sorular ve görüşlerle devam edildi. Bu bölümde
tekno-kentlerin kurulma nedenleri ve Erasmus Öğrenci Değişim
Programı gibi konulara değinildi.
class="Apple-style-span" style="border-collapse: collapse; "> class="Apple-style-span" style="font-family: arial; font-size: small; "> class="Apple-style-span" style="border-collapse: collapse; font-family:
arial, sans-serif; font-size: 13px; ">Panelde, bugüne kadar yapılan
çalışmaları bir adım daha öteye götürebilmek
için platform kurulma ihtiyacı dillendirildi. Panel katılımcılara
platform çağrısının yapılmasıyla son
buldu.
class="Apple-style-span" style="border-collapse: collapse; "> class="Apple-style-span" style="font-family: arial; font-size: small; "> class="Apple-style-span" style="border-collapse: collapse; font-family:
arial, sans-serif; font-size: 13px; ">Panelin ardından Konak
Belediyesi'nde taşeronda çalışan işçilerin
direnişine destek ziyaretinde bulunuldu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder