5 Eylül 2011 Pazartesi

BTS: Kazaların Nedeni Karayolu Ağırlıklı Ulaştırma Sistemi

<h1><a href=http://www.ivmedergisi.com/node/7415>BTS: Kazaların Nedeni
Karayolu Ağırlıklı Ulaştırma Sistemi</a></h1><p>BTS, trafik
kazalarının asıl nedeninin yüzde 96,2 oranında karayolunun
kullanılması olduğunu belirtti.</p><div
class="detail_photo">&nbsp;</div><p class="qn">Etkin Haber Ajansı / 05
Eylül 2011 Pazartesi, 13:30</p><p>ANKARA- KESK'e bağlı Birleşik
Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS), trafik kazalarının asıl
nedeninin yüzde 96,2 oranında karayolunun kullanılması olduğunu
belirtti.</p><p>BTS Genel Başkanı Yavuz Demirkol, yaptığı yazılı
açıklamada, 1983 yılında işbaşına gelen ANAP Hükümeti tarafından
otoyol özelinde karayollarına ağırlık verildiğini, günümüzde
karayolunun yolcu taşımacılığındaki payının yüzde 96,2'ye
ulaştığını söyledi.</p><p>2010 yılı istatistiklerine göre, geçen
yılki kaza sayısının 1 milyon 104 bin, ölü sayısının 4 bin 45 ve
yaralı sayısının 211 bin 496 olduğunu hatırlatan Demirkol, şunları
ifade etti:</p><p>"Günümüzde yolcu taşımacılığındaki paylar
karayolunda yüzde 96,2, demiryolunda yüzde 2, denizyolunda yüzde 0,1,
havayolunda 1,7 iken; yük taşımacılığı payları boru hattında yüzde
3, karayolunda yüzde 88,5, demir yolunda yüzde 8, deniz yolunda ve hava
yolunda yüzde 0,20'dir. İstatistiki değerlerden de anlaşılacağı gibi
karayolu dışındaki diğer ulaştırma modlarının payları çok
düşüktür. Kazaların minimum seviyeye indirilmesi ve güvenli bir
ulaşımın tesisi ile ülke kaynaklarının verimli olarak kullanılması
için ülkemizin gerçekliğine uygun hazırlanacak bir 'Ulaştırma Ana
Planı'nın hayata geçirilerek ulaştırma sektörü içerisindeki demir
yolu ve deniz yolu ağırlığının artırılması gereklidir. Demir yolu
yapımında da prestij projeler değil, ülke kaynaklarının maksimum
yararla değerlendirileceği öncelikler ele alınmalıdır. Bunlar
yapılmadığı takdirde benzer kazaları yaşamaya, yurttaşlarımızı
trafik terörüne kurban vermeye devam edeceğimiz
bilinmelidir."</p><p></p>

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder