30 Ocak 2011 Pazar

EVRİM KURAMINI ANLATAN ÖĞRETMENLERİN CEZALANDIRILMASINI KINIYOR, BU TİP UYGULAMALARIN SİSTEMLİ BİR EHLİLEŞTİRME POLİTİKASI OLDUĞUNU BASINA VE KAMUOYUNA DUYURUYORUZ

EVRİM KURAMINI ANLATAN
ÖĞRETMENLERİN CEZALANDIRILMASINI KINIYOR, BU TİP UYGULAMALARIN SİSTEMLİ
BİR EHLİLEŞTİRME POLİTİKASI OLDUĞUNU BASINA VE KAMUOYUNA
DUYURUYORUZ

 


Toplumu bilimden, bilimsel öğretiden yoksun bırakarak, kendini,
doğayı, yaşamı, evreni, geleceğini tanımasını anlamasını
engelleyen, toplumun bilim damarlarını keserek, sürü toplumu
yaratmanın yöntemlerinden biri olarak uzunca bir süredir evrim
karşıtlığı ABD`den ihraç, sistemli bir ehlileştirme politikası
olarak uygulanmaya devam ediliyor.


1920`lerde Amerika`da patlak veren büyük ekonomik krizle birlikte
evrim karşıtı antipropagandalar yükseltilmiş, dini duyguları
güçlendirerek Amerikalılık ve Amerikan değerlerini
yüceltmek adına evrim kuramı karşısına yaratılış teorisi
konmuştur. Toplumun geniş kesimlerini etkisi altına alan ve
gittikçe şiddetlenen evrim-yaratılış tartışmaları pek
çok eyalette evrim kuramının yasaklanması ve öğretenlerin
yargılanmasına kadar uzanmış, evrim yanlılarının davaları
kazanmasıyla bu süreç son bulmuştur.


1960`larda Vietnam Savaşıyla, Sovyetlerin dağılmasıyla birlikte devam
eden, Ortadoğu ülkelerini kontrol altına almak ve kendilerine
bağlamak amacıyla başlattıkları Körfez Savaşı, ardından
Afganistan, Irak, Lübnan Savaşlarında da stratejinin de içinde
bir parça olan "yaratılış bilimi" ya da yeni
versiyonu  "akıllı tasarım" toplumları ehlileştirme
politikası olarak kullanılmıştır. Avrupa`nın gelişmiş hiçbir
ülkesinde tutmayan ve bilim çevrelerince ciddiye bile alınmayan
"akıllı tasarım" 1980`den sonra dönemin Milli Eğitim
Bakanının da büyük çaba destekleriyle ülkemize
girmiştir.


Bugün, Yerçekimi kadar tartışmasız olan evrim kuramının
karşısına konulmaya çalışılan "yaratılış",
"akıllı tasarım" teorilerinin safsata olduğu, doğanın,
evrenin ve toplumun diyalektik düşüncesi, bilimsel
gerçekliklerle ortaya konmuşken; ABD kaynaklı, iktidar destekli
yaygınlaştırma çabaları, biyoloji kitaplarından evrim kuramını,
Darwin`i çıkartmaya,  safsataları ders kitaplarına sokmaya
varacak bir dizi girişimle somutlanmaya başlanmıştır.


Bilim ve bilimsel düşüncenin yerine doğma ve hurafeyi
yerleştirmeye çalışan, akıl ve bilimden uzak kitapları
ilköğretimden TBMM ye kadar her yere sokan gerici düşüncenin
tahammülsüz uygulamaları da devam ediyor. 


Bilgi fakiri ve sorgulamayan bir toplum oluşturma özlemleri son
yıllarda giderek artmış, evrim kuramını öğreten öğretmenler
açık ya da örtülü baskılara maruz kalarak
sürgün veya başka cezalandırma yöntemleriyle
susturulmaya/sindirilmeye çalışılmıştır. Bunun tipik bir
örneği yakın tarihte Ankara`daki bir ilköğretim okulunda
yaşanmıştır.


Ankara Mamak Ticaret Odası İlköğretim Okulu 5. Sınıf
öğretmeni Süleyman Biçer`in Fen ve Teknoloji dersinde
öğrencilerinden birinin "insanlar maymunlardan mı geldi?"
sorusunu yanıtlamak için tüm canlıların değişime
uğramasını ve Darwin`in Evrim teorisini anlatması üzerine şikayet
edilmiş ve soruşturmaya tabi tutularak uyarı ile cezalandırılmıştır.
Mamak İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından
onaylanarak kesinleşen cezaya karşı öğretmenin üyesi olduğu
Eğitim Sen davayı idare mahkemesine taşımaya hazırlanıyor.


TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası olarak; bilim karşıtlığını ve
bu cezalandırma uygulamasını kınıyor, öğretmen Süleyman
Biçer ve benzeri uygulamalara maruz kalan diğer öğretmenleri
desteklediğimizi belirterek, gericiliğin değil bilim ve aklın
üstün geleceğini bir kez basına ve kamuoyuna duyuruyoruz.


Saygılarımızla


 


TMMOB JEOLOJİ MÜHENDİSLERİ ODASI

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder