11 Mayıs 2011 Çarşamba

ÇMO 4. Öğrenci Kurultayı Sonuç Bildirgesi

<h1><a href=http://www.ivmedergisi.com/node/6630>ÇMO 4. Öğrenci Kurultayı
Sonuç Bildirgesi</a></h1><p class="rtecenter">
<strong>TMMOB &Ccedil;EVRE M&Uuml;HENDİSLERİ ODASI</strong></p>
<p class="rtecenter">
<strong>4. &Ouml;ĞRENCİ KURULTAYI SONU&Ccedil; BİLDİRGESİ</strong></p>
<p class="rtejustify">
İki yılda bir yapılan &Ccedil;evre M&uuml;hendisleri Odası (&Ccedil;MO)
&Ouml;ğrenci Kurultayı&#39;nın d&ouml;rd&uuml;nc&uuml;s&uuml;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;23-24 Nisan 2011 tarihlerinde, &Ccedil;MO İzmir Şubesi
sekreterliğinde, Dokuz Eyl&uuml;l &Uuml;niversitesi&#39;nde
ger&ccedil;ekleştirilmiştir. &quot;<strong>Mesleki Sorunlar, Eğitim
Sorunları, Yerel Sorunlar, Enerji ve &Ccedil;evre&quot; temasıyla
</strong>toplanan &Ccedil;MO 4. &Ouml;ğrenci Kurultayı&#39;na 18 Mart
&Uuml;niversitesi, Akdeniz &Uuml;niversitesi, Anadolu &Uuml;niversitesi,
Aksaray &Uuml;niversitesi, Balıkesir &Uuml;niversitesi, &Ccedil;ukurova
&Uuml;niversitesi, Dokuz Eyl&uuml;l &Uuml;niversitesi, Erciyes
&Uuml;niversitesi, Fırat &Uuml;niversitesi, Harran &Uuml;niversitesi,
İstanbul &Uuml;niversitesi, İstanbul Teknik &Uuml;niversitesi, Kocaeli
&Uuml;niversitesi, Marmara &Uuml;niversitesi, Mersin &Uuml;niversitesi,
Namık Kemal &Uuml;niversitesi, Ondokuz Mayıs &Uuml;niversitesi, Orta Doğu
Teknik &Uuml;niversitesi,&nbsp; S&uuml;leyman Demirel &Uuml;niversitesi,
Uludağ &Uuml;niversitesi ve Yıldız Teknik &Uuml;niversitesi, S&uuml;leyman
Demirel, olmak &uuml;zere toplam 21 &uuml;niversiteden katılım
sağlanmıştır. Kurultaya T&uuml;rkiye M&uuml;hendis ve Mimar Odaları
Birliği (TMMOB) Y&ouml;netim Kurulu Başkanı Mehmet Soğancı, &Ccedil;MO
Genel Merkez Y&ouml;netim Kurulu &Uuml;yelerimiz ve &Ccedil;MO İzmir Şube
Y&ouml;netim Kurulu &Uuml;yelerimiz katılım sağlamıştır.</p>
<p class="rtejustify">
&Ccedil;MO 4. &Ouml;ğrenci Kurultayı, &uuml;lkemizde ve d&uuml;nyada
yaşanan &ccedil;evre felaketlerinin hat safhaya ulaştığı; sel, deprem ve
enerji sekt&ouml;r&uuml; kaynaklı &ccedil;evre felaketlerinin hala kendini
g&ouml;sterdiği, n&uuml;kleer felaketlerin şiddetlerinin
b&uuml;y&uuml;yerek yaşandığı, b&ouml;lgemizdeki &uuml;lkelerde
&ccedil;atışmaların s&uuml;rd&uuml;ğ&uuml; ve &ouml;te yandan
&uuml;lkemizde yapılacak genel se&ccedil;imlere yakın &ccedil;ok kritik ve
tarihsel bir d&ouml;nemde toplanmıştır. Ve yine bu d&ouml;nem,
mesleğimize yapılan saldırıların da olanca yoğunlaştığı, meslek
&ouml;rg&uuml;t&uuml;m&uuml;z &Ccedil;MO&#39;nun olanca zorlu
m&uuml;cadeleler vererek, b&uuml;y&uuml;k kazanımlar elde ettiği bir
d&ouml;nemdir.</p>
<p class="rtejustify">
Bu koşullar altında d&uuml;zenlenen &Ccedil;MO 4. &Ouml;ğrenci
Kurultayı, yerel &ccedil;evre felaketleri ve enerji politikalarının doğa
&uuml;zerindeki geri d&ouml;n&uuml;lmez sonu&ccedil;ları, &ccedil;evre
m&uuml;hendisliği eğitimi ve meslek sorunları başlıkları altında
oturumlar ve at&ouml;lye &ccedil;alışmaları ile birlikte katılımcı bir
şekilde ger&ccedil;ekleştirilmiştir.</p>
<p class="rtejustify">
Yerel &ccedil;evre sorunlarına dair sunumların da yapıldığı
oturumlarda hidroelektrik santralı (HES), n&uuml;kleer enerji santralı,
maden arama faaliyetleri gibi &ccedil;evre felaketlerine yol a&ccedil;an
konulara dair sunumlar yapılmış ve kamu yararından uzak, &ccedil;evre
felaketlerine neden olacak faaliyetlere karşı m&uuml;cadele y&ouml;ntemleri
hakkında &ouml;neriler geliştirilmiştir.</p>
<p class="rtejustify">
&Ccedil;evre m&uuml;hendisliğine ilişkin olarak, mesleğimize yapılan
saldırılar tanımlanmış ve meslek bilincinin &ouml;ğrencilik
d&ouml;neminde oluşması sağlanarak mesleki m&uuml;cadelemizin temel
mevzisi olan &Ccedil;MO işaret edilmiştir. Bunun yanı sıra &quot;kadın
&ccedil;evre m&uuml;hendisleri ve &ouml;ğrencilerin sorunları&quot;
konuları g&uuml;ndeme gelmiştir.</p>
<p class="rtejustify">
Eğitim sorunları başlığı altında, m&uuml;fredat ve
&uuml;niversitelerin eğitimlerindeki d&ouml;n&uuml;ş&uuml;mlere ilişkin
olarak; m&uuml;fredatın t&uuml;m &uuml;niversitelerin &ccedil;evre
m&uuml;hendisliği b&ouml;l&uuml;mlerinde ortaklaştırılması ve
g&uuml;ncellenmesi, paralı eğitimin sonlanması, anadilde eğitim hakkı
gibi &ccedil;evre m&uuml;hendisliği &ouml;ğrencilerinin talepleri ifade
edilmiştir. Bu doğrultuda TMMOB ve &Ccedil;MO &uuml;ye
&ouml;rg&uuml;tl&uuml;l&uuml;ğ&uuml;n&uuml;n m&uuml;cadelesinin de
g&uuml;&ccedil;lendirip geliştirilmesi de &ouml;n&uuml;m&uuml;zdeki
d&ouml;nemde başlıca hedef olarak tanımlanmıştır.</p>
<p class="rtejustify">
Enerji politikalarına ilişkin olarak n&uuml;kleer enerji santralı ve HES
projelerinden kaynaklanan &ccedil;evresel yıkıma dair vurgu yapılan
kurultayda; &uuml;lkemizin bir enerji sorunu olmadığı, ancak
b&uuml;y&uuml;k bir planlama sorunu olduğu ortaya konulmuştur. Gelişmiş
&uuml;lkelerin eski teknolojileri ihra&ccedil; etme ve &uuml;lkemizi atık
deposu olarak kullanma planlarına karşı &ccedil;ıkılması gerektiği
vurgulanmıştır.</p>
<p class="rtejustify">
&Ouml;te yandan, kentsel &ccedil;evre sorunlarına karşı, kentlerimizin
&quot;rant&quot; odaklı bir şekilde planlanmaması, kentlerimizin insan ve
doğa merkezli planlanması gerektiği tartışılmıştır.</p>
<p class="rtejustify">
&Ccedil;MO 4. &Ouml;ğrenci Kurultayımızla, bilimin ve emeğin yanındaki
duruşunu onurlu bir bi&ccedil;imde s&uuml;rd&uuml;ren TMMOB&#39;nin ve
&Ccedil;evre M&uuml;hendisleri Odası&#39;nın
&ouml;rg&uuml;tl&uuml;l&uuml;ğ&uuml;nde, &uuml;lkemizin,
&uuml;niversitelerimizin sorunlarına ve &ccedil;evre felaketlerine karşı
kamu yararı g&ouml;zeten d&uuml;ş&uuml;nce sistemimizle &ccedil;evre
m&uuml;hendisleri &ouml;ğrencileri olarak verdiğimiz m&uuml;cadele, bir kez
daha per&ccedil;inlenmiştir.</p>
<p class="rtejustify">
<strong>Kaynak: cmo.org.tr</strong></p>

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder