Bizim Halkımız En
Güzeline En İyisine Layıktır
- Moskova Metrosu:
Moskova'da bu büyük şehirde bir yerden bir yere ulaşmanın
- en ekonomik
- en hızlı
- en rahat yolu hala bu metrodur.
Tarihi özellikleri ve güzelliği ile trafiğin en yoğun olduğu
bir şehirde hala bir kurtarıcı durumundadır.
Kızılordu ve Konüminst Gençlik Birliği'nden tam 13 bin kişi
bu metro inşaatında görev alır.
Metronun iç dekorasyonunda SSCB'nin en iyi
mimarları-sanatçıları görev alır. Duvarlarında ve
tavanlarında, devrim, sovyet yaşamı, çiftçilerin kabartma
resimlerinden ünlü çizimlere kadar bir çok sanat
eseri yer alır.
Kızıl muhafızlar, işçiler, denizciler, sporcular,
çiftciler, kadınlar, sosyalizmin öncüleri ile birlikte
nakış nakış işlenmiştir duvarlara. Metro sadece ulaşım amaçlı
kullanmaktan çıkmış her bir istasyonu gezilecek görülecek
tarihi bir yer haline getirilmiştir.
Bazı istasyonlarda Sovyetler Birliği'nde yaşayan farklı
kültürlerin halkların ulusal giyisileri resmedilir.
Sade zarif çizgilerde vardır mimaride, taş yontmalarda.
Kızıl yıldızın süslediği tavanlar gözalır.
Ve bir istasyonunda TÜM DÜNYA BARIŞI temalı devasa mozaik de
vardır Rusya'ya özgü halı deseni vardır.
Buz pateni yapanların, satraç oynayanların, dans eden
gençlerinde resimleri vardır.
Metro Moskovalılar'a sadece ulaşım hizmeti vermez. İlk yapılan
istasyonlar aynı zamanda savaşta sığınak olarak kullanılır. 1941'de
faşist Alman askerleri Moskova yakınlarına geldiğinde istasyonlar
karargah olarak kullanılır. Kızılordu'nun cepheye gitmesinden önce
Stalin bu istasyonlardan birisinde general-lere hitap eder. Stalin ve Sovyet
halkının komutanları ilk saldırı planlarını burada bir istasyonda
yaparlar.
1- "Metronun Zaferi Sosyalizmin Zaferidir" herşeye bu noktadan
bakarak başlamışlar inşaata. Kapitalizme karşı bir mücadele gibi
ele almışlar. Proleterya mimarisi... diye küçümseyen
emperyalistlere Rus halkının verdiği en güzel cevaplardan birisi
olmuş metro. Metro inşaatından sorumlu mimar KAGANOVİÇ
"TÜM İNŞAATI SOVYET MALZEMELERİ İLE, SOVYET İŞÇİLERİ
VE GENÇLERİ İLE, SOVYET UZMANLARI TARAFINDAN
GERÇEKLEŞTİRİLMİŞ" derken halk dünyanın en güzel
metro modelini yaptı, işçiler "zengin gelişmiş"
kapitalist ülkelerden daha gelişmiş bir metro yapmayı başardılar
çünkü bunu kendileri için yaptılar" diye
tamamlamıştır açılış konuşmasını.
Bir çok emperyalist ülkenin mimari dergilerinde SARAY DEĞİL
METRO başlığı ile METRONUN resimleri sergilenmiştir.
2- Halkın rahat edebileceği en ince ayrıntıyı düşünmüş
ve yapmışlardır. En iyi malzemeler, rahat çıkışlar, çok
sık sefer yapılabilmesi için gerekli ayrıntılar hesaplanmıştır.
3- Metro sosyalizmin mimari olarak dışa vuruşu olmuş. En güzel
mimariyi kullanmışlar. En güzel renk, en güzel desen, en
güzel tasarım... Halk için her şeyin en iyisini
düşünmüş ve yapmışlar.
4- Tek başına güzel bir tasarım değil bu tasarımlar aynı zamanda
birşeyler anlatmalı diye düşünmüşler. İnsanlar buraya
baktığında sosyalizmi görmeliler diye bakmışlar. Partizanlar, halk
direnişi, zafer bunlar işlenmiş duvarlara en güzel renklerle.
5- "Moskova metrosunda insanın kafası, yüreği hafifler. Cennet
misali bir yer adeta" der halk. Yorgun argın işten dönerken
ünlü bir ressamın resim sergisini sevilen bir sanatçının
bir konserini izleme şansına sahiptirler.
Kısaca;
- Sosyalistler herşeyin en güzelini yapar.
- Halkımız herşeyin en güzeline layıktır.
- Sosyalistler estetiğin de en güzelini yaparlar.
- Tasarım, desenlerin hepsinin bir anlamı vardır sanat diyerek
anlayamamayı değil tüm halkın anlayacağı sanatı halka mal
etmişlerdir.
- Kollektif çalışmaya en güzel örneklerden birisidir
Kızılordu'dan Gençlik Örgütleri'ne kadar tüm halk
çalışmıştır metro inşaatında.
- Kısa sürede planlı programlı çalışarak çok
güzel bir sonuç elde etmişlerdir. İki yılda 45 istasyon her
şeyi ile bitirilmiştir.
Devrimciler nasıl bakarlar?
1- Yaptığımız bir işte nihai hedefini unutmamalıyız. Bu bizim iktidar
iddiamız olmalıdır.
Yaptığımız her işte ciddi çalışmalıyız, bir pankart yazarken
de bir eylem yaparken de.
2- Planlı programlı çalıştığında hiç kimsenin olmaz
dediği işler dahi yapılır.
3- Coşkulu çalışmak, hayal kurmak çalışmamıza moral
motivasyon taşır.
4- Yaptığımız bir işin sonucunu arkadaşlarımıza, halkımıza, en
güzel şekilde sunmalıyz.
Örneğin; bir yazıyı güzel bir kağıda yazmak, özenli
yazmak. Sadece şekil deyip geçmemeliyiz, dış
görünüş iç dünyanın yansımasıdır aynı
zamanda.
5- Bizim insanlarımız bizim halkımız, herşeyin en güzeline
layıktır diye düşünürsek müthiş güzellikler
yaratabiliriz.
6- İstediğimiz bir işi en özenli şekilde yapmalıyız.
Değer vermeliyiz.
En güzeli arkadaşlarımıza kendimize halkımıza layık
görmeliyiz.
- İnsanlarımızı sevmeli değer vermeli, onlar için en
güzelini yapmalıyız.
Ve bundan mutluluk duymalıyız.
DİPNOT:
* Kullanılan toplam uzunluk: 279 km. (inşaatı halen suruyor)
* Kullanılan istasyon sayısı: 172 ad.
* Vagon sayısı: 3850 ad.
* Günlük yolcu sayısı: 9 milyon kişi (9.000.000)
* Toplam tunel sayısı: 304 ad.
* Yeraltı depo sayısı: 15 ad.
* Vagon Parkı: 4319 ad.
* Günlük hareket halinde Vagon Sayısı : 8737 ad.
* Bir vagonun günlük yol aldığı uzunluk: 518 km.
* Sabahları tren gelme aralığı: 40 saniye.
* Gün için tren gelme aralığı: 90 saniye.
* Gece geç saatlerde tren gelme aralığı: 120 saniye
* Perona giren ortalama vagon sayısı: 7 ad.
* Vagonların ortalama hızı: 60 km.
* En uzun hat: 41,5 km. Bulvar Dimitriya Donskovo - Altufevo arası.
* En uzun tünel: 44,5 km. Bulvar Dimitriya Donskovo - Altufevo arası.
* İki istasyon arası en uzun olan hatlar: 3393 m. Volgagrad sky Prospekt
ile Tekstilshki arası.
* En derin istasyon "Park Pabeda": 84 m.
* En uzun peron Vorobevri Gori: 270 m.
* Yuruyen merdiven sayısı: 612 ad.
* En uzun yürüyen merdiven "Park Pabeda": 126 m.
Kaynak: yuruyus.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder