23 Mart 2010 Salı

TMMOB Ücretli ve İşsiz Mühendis, Mimar ve Şehir Plancıları Kurultayı Sonuç Bildirgesi Yayımlandı

TMMOB Ücretli ve İşsiz
Mühendis, Mimar ve Şehir Plancıları Kurultayı Sonuç Bildirgesi
Yayımlandı

TMMOB ÜCRETLİ VE İŞSİZ MÜHENDİS,
MİMAR VE ŞEHİR PLANCILARI KURULTAYI SONUÇ BİLDİRGESİ

Şubat 2010 İSTANBUL

14-15 Kasım 2009'da İstanbul'da İTÜ Maçka
Kampusu Mustafa Kemal Amfisi'nde TMMOB Ücretli ve İşsiz
Mühendis, Mimar ve Şehir Plancıları Kurultayı
gerçekleştirilmiştir.

TMMOB 40. Olağan Genel Kurulu'nda alınan karar gereği,
sekretaryası Elektrik Mühendisleri Odası (EMO) İstanbul Şubesi
tarafından yürütülen Kurultayımız, 2 gün boyunca 20
saati aşkın bir sürede kayıtlı 788 meslektaşımızın
katılımıyla yapılmıştır. (Ek-1)

1976 yılında gerçekleştirilen 3. Teknik Elemanlar
Kurultayı'nın ardından 22-23 Eylül 2007 tarihlerinde
İstanbul'da gerçekleştirilen "TMMOB Mühendislik,
İstihdam ve Ücretlendirme Sempozyumu" ile gündeme gelen ve
yaşanan süreçle derinleşen sorunlar, Kurultay sürecinde
kitlesel bir zeminde ele alınmaya çalışılmıştır.

Kurultayın etkin, verimli ve coşkulu bir zeminde
gerçekleştirilmesi amacıyla Kurultay hazırlıkları kapsamında 8
bölgede (Adana, Ankara, Bursa, İstanbul, İzmir, Kocaeli, Samsun,
Zonguldak) çeşitli çalışmalar
yürütülmüş, hazırlık toplantıları, işyeri
toplantıları, paneller ve forumlar düzenlenerek tartışmalar yerel
kurultaylara taşınmıştır.

Bu çerçevede,

Adana Yerel Kurultayı, 6 Haziran 2009 tarihinde 50'ye yakın
meslektaşımızın katılımıyla;

Zonguldak Yerel Kurultayı, Bartın, Karabük, Karadeniz Ereğli ve
Kastamonu'da yapılan hazırlık toplantılarının ardından 5
Eylül 2009 tarihinde 70'e yakın meslektaşımızın
katılımıyla;

Samsun Yerel Kurultayı, 26 Eylül 2009 tarihinde;

Bursa Yerel Kurultayı, Balıkesir, Çanakkale, Yalova'da
yapılan hazırlık toplantılarının ardından 4 Ekim 2009 tarihinde;

İstanbul Yerel Kurultayı; üniversite, kamu çalışanları ve
özel sektör çalışanı ve işsiz mühendislerle ilgili
hazırlık toplantılarının ardından 17 Ekim 2009 tarihinde, 250'ye
yakın meslektaşımızın katılımıyla;

İzmir Yerel Kurultayı 150'ye yakın meslektaşımızın
katılımıyla;

Kocaeli Yerel Kurultayı 100'e yakın meslektaşımızın
katılımıyla;

Ankara Yerel Kurultayı, Afyon, Aksaray, Eskişehir, Kayseri, Kırıkkale,
Kırşehir, Konya, Nevşehir, Yozgat'ta yapılan hazırlık
toplantılarının ardından 24 Ekim 2009 tarihinde 200'e yakın
meslektaşımızın katılımıyla gerçekleştirildi.

Ayrıca, Yerel Kurultaylar öncesinde birçok işyerinde ve
organize sanayi bölgelerinde hazırlık toplantıları da
yapılmıştır.

Bu çalışmalarla 5000'e yakın meslektaşımızla yüz
yüze görüşülmüş, 40.000 broşür
dağıtılarak meslektaşlarımızın süreçten bilgi sahibi
olması sağlanmış; 1000'i aşkın üyenin katılımı ile yerel
kurultaylar tamamlanmış, kurultaylarda alınan karar önergeleri
ortaklaştırılarak merkezi kurultaya taşınmıştır.

Demokratik bir zeminde büyük bir coşkuyla
gerçekleştirdiğimiz TMMOB Ücretli ve İşsiz Mühendis,
Mimar ve Şehir Plancıları Kurultayı'nda, Kurultay gündemine
daha önceden sunulan ve kurultay esnasında verilen en az üç
delegenin imzası olan karar önergeleri için kurultay
katılımcılarına; iki lehte, iki aleyhte olmak üzere üçer
dakika söz hakkı verilmiş, bu kapsamda Kurultayımızın birinci
gününde 116, ikinci gününde ise 117 konuşmacı
görüşlerinin kurultay delegasyonu ile paylaşılması sonrasında
oylamaya gidilmiştir. Kurultay Düzenleme Kurulu'nun tavsiye
kararı doğrultusunda oylamaya katılanların üçte ikisinin
(2/3) kabulünü alan

karar önergelerinin (Ek-2), oylamaya katılanların üçte
ikisinin (2/3) kabulünü sağlayamayan karar önergelerinin
(Ek-3) Kurultay'da oylanan şekliyle, dilek ve temennilerin (Ek-4)
TMMOB Genel Kurulu'na taşınması uygun bulunmuştur. Dilek ve
temenniler bölümünde on dört konuşmacı söz
almıştır.

Yerel kurultaylarda işsizlik, düşük ücretler, uzun
çalışma saatleri, özlük haklarının gaspları
konularında yapılan tartışmalar, çok sayıda mühendis, mimar
ve şehir plancısının süreci anlamasını ve sürece
katılmasını sağlamış; işten atılma korkusunun bireysel değil
tüm meslektaşların yaşadığı sorunlar olduğunu göstermiştir.
Kurultay aracılığı ile TMMOB ve bağlı odaların üyelerinin,
emekçi mühendis, mimar ve şehir plancılarının sorunlarına
odaklanma zemini oluşmuştur.

İki güne yayılan kurultayı engelleme girişimlerine rağmen
ücretli ve işsiz mühendisler kurultaylarına sahip
çıkmışlardır. Örgüt içi demokratik
mekanizmaların önünü açan bir TMMOB için,
mevcut sorunlar sahipleri/yaşayanları tarafından değerlendirilmiş, bu
sorunlara yönelik çözümlerin üretilmesi, değişen
üretim süreçlerine ve ilişkilerine dair TMMOB ve bağlı
birimlerinin örgütsel yapılarının yeniden gözden
geçirilmesi sağlanmıştır. Kurultay, bu yönleriyle emeğe
yönelik saldırılara karşı örgütlü bir güç
olarak TMMOB'nin toplumsal mücadele alanındaki yerini
büyütmesi anlamında önemli bir dönüm noktası
olmuştur.

Kurultayda belirginleşen yaklaşımlar ve görevler kısaca
aşağıda özetlenmiştir:

Günümüzde mühendis, mimar ve şehir plancılarının
konumları, teknolojinin, üretim ilişkileri ve üretici
güçlerin gelişim ve dönüşümüne bağlı
olarak tarihsel bir başkalaşım içerisindedir. 1970'lerde
dünya çapında uygulanmaya başlanan neo-liberal politikaların
uzantısı olan ve 12 Eylül 1980 askeri darbesi ile meşrulaştırılan
24 Ocak kararlarının bir sonucu olarak, son 30 yılda baskın hale gelen
eğilimle özel sektörde istihdam edilen ücretli mühendis,
mimar ve şehir plancılarının sayısı çarpıcı biçimde
artmıştır. Üretimin yeniden örgütlenişi, plansız ve
altyapısız bir şekilde her ilde bir üniversite açılmasına
bağlı olarak giderek artan mezun sayısı ve sıklaşan krizler, bir
taraftan meslektaşlarımızın emeğini daha vasıfsız bir emek
türü haline getirirken, diğer taraftan da ucuz iş
gücünün oluşmasına dolayısıyla
sömürünün daha açık hale gelmesine neden
olmuştur. Kapitalist üretim ve sermaye egemenliğinin çok daha
büyük ölçeklere ulaşması ve yeni üretim
teknolojilerinin geliştirilmesi ile birlikte yalnızca mühendis, mimar
ve şehir plancısı emeği değil her türlü vasıflı emek
(doktor, avukat, öğretmen, sanatçı için vs.)
değersizleştirilmiştir.

En temel haliyle diplomalı işsizlik, çalışma koşullarının
kötüleşmesi, çalışma saatlerinin uzaması,
düşük ücretler, iş güvencesinden yoksun mezarda
emeklilik dayatması olarak meslektaşlarımızın hayatlarına yansıyan bu
süreçle birlikte iç rekabet de artmıştır. Son yıllarda
daha çok yaşanan ve krizle birlikte görünür hale gelen
bu sorunların etkisiyle kurultayın temel çizgisine oturan
ücretli ve işsiz mühendis, mimar ve şehir plancısı emeğinin
korunması, ekonomik ve özlük hakları ile ilgili talepleri,
çözülmesi gereken sorunlar olarak ortaya
çıkmıştır.

Bu talepler hem içerikleri bakımından hem de meslektaşlarımız
için belki de ilk defa ortak akılla ve kitlesel zeminde
tartışılmış olmalarından ötürü anlamlı ve geleceğe
taşıyıcıdır.

Ücretli ve işsiz meslektaşlarımız için tek çıkış
yolu, yaratılan iç rekabeti çözecek şekilde
örgütlenmekten, mücadeleyi bireysel mücadeleler olmaktan
çıkarıp sınıf mücadelesi haline getirmekten ve sınıf
dayanışmasını yükseltmekten geçer. Bu anlamıyla
TMMOB'nin üyelerinin yaklaşık %80'ini oluşturan
ücretli ve işsiz mühendis, mimar ve şehir plancılarının
yaygınlaşarak artan hak gasplarına cevap verecek politikaların
oluşturulması ve örgütlenme modellerini geliştirmesi önemli
bir görev olarak durmaktadır.

Bu kapsamda ücretli ve işsiz meslektaşlarımız hem meslek
odalarında hem de sendikal örgütlenmelerde daha katılımcı bir
tarzda taleplerini yükselterek yer almalıdırlar.

Sınıf mücadelesini yükseltmeyi hedefleyen bir TMMOB,
çalışan teknik görevlilerinin tüm ekonomik ve sosyal
haklarını tanımalı, uygulamalarının takipçisi olmalı ve toplu
iş sözleşmelerinde bunları savunmalı, sınıfın
örgütlenmesinin yolu olan sendikalaşmanın önünü
tümüyle açmalıdır.

Meslektaşlarımızın çalışma yaşamında karşılaştıkları
sorunlara ilişkin TMMOB İl Koordinasyon Kurulları (İKK) ve Odalar
bünyesinde bir an önce:

Hukuk birimleri oluşturulması,

Örgüt içi dayanışmanın güçlendirilmesi
için dayanışma fonu oluşturulması,

Ücretli ve işsiz mühendisler bürosu kurulması,

Çalışma koşullarını takip etmesi,

Örgütlenmenin yaygınlaştırılması için TMMOB
İşyeri/Bölge temsilciliklerinin oluşturulması,

Odalarda ve İKK'larda Kadın Komisyonları kurulmasına ve
TMMOB'de Kadın Sekretaryası oluşturulması;

Öğrenci örgütlülüğünün TMMOB ve
birimlerinde güçlendirilmesi, akademisyenlerle ortak
mücadelenin geliştirilmesi karşımızda vazgeçilmezlikler
olarak durmaktadır.

Örgütümüzde bazı odalar tarafından
yürütülmekte olan yetkin/yetkili/uzman mühendislik gibi,
mühendis emeğini ucuz işgücü haline getirecek ve
üyeleri arasında bir eşitsizlik ve rekabet yaratacak tüm
uygulamalar terk ve mahkum edilmelidir.

TMMOB, mühendis sigortalarının gerçek ücretler
üzerinden yatırılmaması ya da sigortasız çalıştırma, fazla
mesailerin kayıt altına alınmaması ve fazla mesai ücretlerinin
ödenmemesi, çalışma saatlerinin artması ve esnemesi, sosyal
hakların sürekli tırpalanması, izinlerin işveren tarafından gasp
edilmesi, yasal olmayan sözleşmelerin imzalatılması, görev
tanımı dışında işlerin yüklenmesi, çalışma
koşullarının sürekli ağırlaşması, imza atma konusunda zorlamalar
yapılması, yasaların öngördüğü çalışma
saatlerine uyulmaması sorunlarını içeren öncelikli olarak
yasal hakların uygulanması için Yasadışı Çalıştırmaya
Karşı Mücadele Programı oluşturur ve diğer emek ve meslek
örgütleriyle bu program etrafında mücadeleyi geliştirir.
Ayrıca haftalık çalışma süresinin 35 saate
düşürülmesi ve emeklilik yaşının
düşürülmesi için mücadele eder.

TMMOB, emperyalist bağımlılık ilişkilerinin bütün
yönlerine karşı mücadeleyi esas alan bir yaklaşımla,
özelleştirme ve piyasalaştırma uygulamalarına son verilmesini;
eğitim, sağlık, enerji, haberleşme, ulaşım, barınma, gıda ve su gibi
temel hizmet alanlarının ve kamusal denetimin piyasa alanından
çıkarılmasını savunur. TMMOB, halkın bu hizmetlere kamusal bir
hak olarak, insanca yaşam için temel gereksinim olan miktarına,
ücretsiz erişiminin sağlanması amacıyla diğer emek
örgütleriyle aynı safta yer alır.

Kurultayda yukarda değinilenlerin yanı sıra üniversitelerin
ticarileştirilmesine karşı parasız, demokratik, bilimsel ve anadilde
eğitim talebinden, eğitim ve sağlık hizmetlerinin toplumsal
ihtiyaçlar doğrultusunda düzenlenmesini savunmaya kadar bir dizi
konu ele alınmış ve alınan kararlar aşağıdaki şekilde tasnif edilerek
ekte sunulmuştur.

Ek-1. Oylamaya katılanların üçte ikisinin (2/3)
çoğunluğunu sağlayan kararlar

Ek-2. Oylamaya katılanların üçte ikisinin (2/3)
çoğunluğunu sağlayamayan kararlar

Ek-3. Dilek ve Temenniler

Kurultayımız üye tabanımızın iradesiyle alınan tüm
kararların takipçisi ve uygulayıcısı olacaktır. Kurultayda bilim
ve mühendislik uygulamalarında toplumsal faydanın ve kamu yararının
gözetilmesini esas alan politikalar oluşturacağına; sermayenin
siyasal iktidarı ve organlarınca uygulanmak istenen her türlü
baskıya karşı, TMMOB'nin örgütsel
bütünlüğünü temel alarak, var olan emekten ve
halktan yana örgütlü mücadele geleneğini devam
ettireceğine bir kere daha vurgu yapılmıştır.

TMMOB Ücretli ve İşsiz Mühendis Mimar ve Şehir Plancıları
Kurultayı, krizin giderek derinleştiği, hak gasplarının ve işten
atılmaların yaygınlaştığı bir dönemde TMMOB üyelerinin
büyük çoğunluğunu oluşturan ücretli çalışan
ve işsiz meslektaşlarının sorunlarının, emekçi halkın
sorunlarından bağımsız olamayacağı gerçeğinden hareketle
TMMOB'nin bu alandaki çalışmalarını ve örgütsel
mücadelesini üye tabanının iradesiyle sürdürmeye devam
edeceğine, alınan kararların gerek TMMOB Genel Kurulu'na giden
süreçte gerekse de Genel Kurul'da değerlendirilerek yol
gösterici olacağına inanmaktadır.

Hayatın dayatmalarının ve iradi tercihlerimizin sonucu yapılmış bu
çalışmanın TMMOB'nin tarihinde anlamlı bir yere oturacağı
kuşkusuzdur. Bu saptamaların uygulamada başarısının her üyenin
süreci ve kurumu sahiplenmesinden geçtiği de bilimsel bir
gerçekliktir.

Ek-1. OYLAMAYA KATILANLARIN ÜÇTE İKİSİNİN (2/3)
ÇOĞUNLUĞUNU SAĞLAYAN KARARLAR

1.1 Ücretli Mühendis, Mimar ve Şehir
Plancılarının Çalışma Yaşamını Belirleyen Yasalar : 8
Karar

1.2. Çalışma Yaşamı

1.2.1 Ücretli Mühendis, Mimar ve Şehir
Plancılarının Çalışma Koşulları : 14 Karar

1.2.2 Kamu ve Özel Sektörde Çalışan
Ücretli Mühendis, Mimar ve Şehir Plancılarının Özlük
Hakları ve İş Güvencesi : 3 Karar

1.2.3 Kapitalizmin Dünyadaki Ekonomik Krizi ve
Özlük Haklarına Etkileri : 2

Karar

1.2.4 İşsizliğin ve Güvencesizliğin Mühendis,
Mimar Ve Şehir Plancıları Üzerindeki Etkileri : 3
Karar

1.2.5 Özelleştirmenin Mühendis, Mimar ve Şehir
Plancıları Üzerindeki Etkileri : 4 Karar

1.2.6 Ücretli ve İşsiz Kadın Mühendis, Mimar ve
Şehir Plancılarının Çalışma Yaşamında Karşılaştıkları
Sorunlar Ve Çözümleri : 4 Karar

1.3. Çalışma Yaşamı ile İlgili Diğer : 19
Karar

1.4. Örgütlenme : 22 Karar

Ek-2. OYLAMAYA KATILANLARIN ÜÇTE İKİSİNİN (2/3)
ÇOĞUNLUĞUNU SAĞLAYAMAYAN KARARLAR

2.1 Çalışma Yaşamı

2.1.1 Ücretli Mühendis, Mimar ve Şehir
Plancılarının Çalışma Koşulları : 2 Karar
önergesi

2.1.2 Özelleştirmenin Mühendis, Mimar ve Şehir
Plancıları Üzerindeki Etkileri : 1 Karar önergesi

2.1.3.    Ücretli ve İşsiz Kadın
Mühendis, Mimar ve Şehir Plancılarının Çalışma Yaşamında
Karşılaştıkları Sorunlar Ve Çözümleri : 1 Karar
önergesi

2.1.4 Ücretli mühendis, mimar ve şehir plancıları
için asgari ücret ve ücret : 2 Karar
önergesi

2.2 Çalışma Yaşamı ile İlgili Diğer : 4
Karar önergesi

2.3 Örgütlenme : 5 Karar
önergesi

Ek- 3. DİLEK VE TEMENNİLER

9 Dilek ve Temenni

EK1.

TMMOB Ücretli ve İşsiz Mühendis, Mimar ve Şehir Plancıları
Kurultayı'nda toplam 79 karar önergesi, oy kullananların
2/3'ünün oylarıyla kabul edildi.

2/3 oy çokluğu ile kabul edilen kararlar

ÜCRETLİ MÜHENDİS, MİMAR VE ŞEHİR PLANCILARININ
ÇALIŞMA YAŞAMINI BELİRLEYEN YASALAR

1-Engelli mühendis, mimar ve şehir plancılarının da 4857
Sayılı Yasanın 30. maddesinde düzenlenen hükümlerden
yeterince yararlanamadığı tespitinden yola çıkarak, 4857 Sayılı
İş Kanunun 30. maddesinin engelli mühendis, mimar ve şehir
plancılarının yararlanacağı bir biçimde yeniden düzenlenmesi
için TMMOB, emek örgütleri ile birlikte bu doğrultuda etkin
bir mücadele yürütür.

2-TMMOB, aynı iş yerinde farklı kanunlara tabi olarak, farklı
statülerde çalıştırılmanın önüne geçecek
çalışmalar yapar.

3-TMMOB, esnekleşmenin "yasallaştırıldığı"
taşeronlaştırma, sözleşmeli çalıştırma ve  Özel
İstihdam Büroları'nı; çalışma yasaları ve iş
yaşamından tamamen kaldıracak çalışmalar yapar.

4-TMMOB, iş güvencesinin kapsamının tüm ücretli
çalışanlara genişletilmesi, işverenlerin her türlü keyfi
ve haksız işten çıkarması karşısında kesin işe iadeyi
içermesi, işverenlerin işçinin dava süresince işsiz
kaldığı bütün sürenin ücretinden tüm mal
varlığıyla sorumlu olması, bu ödemenin işveren tarafından değil,
devlet tarafından ödenmesi ve işverenden tahsilinin devlet tarafından
yapılması ve uzun olan mahkeme sürelerinin kısaltılması
doğrultusunda yasal düzenleme yapılması için mücadele
eder.

5-TMMOB, 4817 Sayılı Yasada yabancıların çalışma izni
hakkındaki kanunun değiştirilerek, yabancı uyruklu mühendis, mimar
ve şehir plancılarının serbestçe çalıştırılmasının
mühendis, mimar ve şehir plancılarının çalışma
koşullarını ağırlaştırmak ve genel ücret düzeylerini
düşürmek için kullanıldığının tespiti ile 4817
Sayılı Yasanın bu özelliklerinden arındırılması için
ilgili ülkelerdeki eşdeğer emek örgütleriyle birlikte
mücadele yürütür.

6-Bilindiği gibi, 67 sendika, meslek örgütü, siyasi
parti ve demokratik kitle örgütünden oluşan Herkese Sağlık
ve Güvenli Gelecek Platformu, 2008 yılı boyunca
yürüttüğü eylem ve etkinliklerle, Sosyal Sigortalar ve
Genel Sağlık Sigortası Yasa Tasarısının geri çekilmesi
için yoğun bir uğraş vermiş; ancak, yasalaşmasını
engelleyememişti.

SSGSS Yasasının uygulamaya konulmasından bu yana 1 yılı aşkın bir
süre geçti. Bu süre içinde geleceğimize, emeğimize,
sağlığımıza, emekliliğimize göz diktiği her geçen gün
daha fazla açığa çıkan Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık
Sigortası Yasasının iptal edilmesi; iflas eden ve sağlığa zarar veren
Sağlıkta Dönüşüm Programından vazgeçilmesi, yeni
saldırı yasalarının geri çekilmesi için, HSGG Platformu,
"Bu gayri vicdani, gayri insani ve gayri ahlaki düzenlemelerin
peşini bırakmayacağız" belgisiyle, birleşik mücadeleyi
yükseltmek için etkin bir çalışma
içerisindedir.

Üyelerinin yüzde 80'inden fazlası ücretli ve işsiz
mühendis, mimar ve şehir plancılarından oluşan TMMOB, Herkese
Sağlık ve Güvenli Gelecek Platformuna vermekte olduğu katkı
desteğin daha da yükseltilmesi ve yaygınlaştırılarak
sürdürülmesi için etkin bir mücadele
yürütür.

7-2821 sayılı Sendikalar Kanunu ile 2822 sayılı Toplu İş
Sözleşmesi, Grev ve Lokavt 

      Kanunu değişiklik
çalışmaları:

Çalışma yaşamının en temel yasalarıyla ilgili değişiklik
çalışmaları yapılmakta, ücretli olarak çalışan
meslektaşlarımızı da yakından ilgilendiren değişiklik taslakları
birbirini kovalamaktadır. Değişiklik taslakları hakkında alınan
duyumlar, çalışma yaşamında önemli değişiklikler
olacağına işaret etmektedir. TMMOB, bu değişiklikleri yakından
incelemeli, emek örgütleriyle birlikte taslakları
değerlendirerek, gerekli girişimlerde bulunmalıdır.

8-Ücretli çalışanların işten ayrıldıklarında,
atıldıklarında aldıkları kıdem tazminatının
düşürülmesi, bir fonda toplanması için
çalışmalar yürütülmektedir. TMMOB, kıdem tazminata
yönelecek saldırıya karşı emek örgütlerini duyarlı
olmaya, birlikte mücadele etmeye çağırmalı, bu konuda etkin
bir mücadeleyi başa almalıdır.

ÇALIŞMA YAŞAMI

ÜCRETLİ MÜHENDİS, MİMAR VE ŞEHİR PLANCILARININ
ÇALIŞMA KOŞULLARI

1-Özel sektörde; gerekli sayıda mühendis, mimar ve
şehir plancısı istihdamı yerine işyerinde çalışan
meslektaşlara yeni sorumluluklar yüklenmektedir.

TMMOB, özel sektörde çalışan üyelerine görev
tanımlarının dışında yüklenen sorumluluklar karşısında
çalışma yürütür, iş kollarındaki bu görev
tanımlarını belirler ve bu konuda gerekli denetimi yapar.

2-TMMOB, mühendis, mimar ve şehir plancılarının haftalık
çalışma süresine ilişkin çalışma 

      yapar;

   2.1  TMMOB, yasalarda
öngörülen haftalık çalışma süresi sınırının
uygulanmasına yönelik  

    yaptırımlar uygular ve bu çalışma
saatlerinin yasal sınıra indirilmesi için mücadele 

    eder.

 

   2.2 TMMOB, insanca yaşamak, sosyal ve
kültürel gelişim sağlamak, iş sağlığı ve 

    güvenliğini temin etmek için, ücret
kaybı olmaksızın günlük çalışma saatinin 6 saate,

    haftalık çalışma saatinin en fazla 35 saate
indirilmesi, kesintisiz 2 günlük hafta sonu

    tatili ve 6 haftalık ücretli izin için
diğer emek örgütleri ile beraber mücadele eder.

3-TMMOB, fazla mesailerinin tespitinin sağlanması ve
ödenmesi konusunda çalışmalar yürütür ve
ücretlerin gizlenmesinin önüne geçilmesi ve SSK
primlerinin gerçek ücret üzerinden yatırılmasının
tespitinin yapılması için mücadele eder.

Bireyselliğin derinleştirilerek rekabetin körüklenmesi ve
ücretlerin aşağıya çekilmesi ve statü farklılıklarına
karşı eşit işe eşit ücret talebi yükseltilmelidir.

4-TMMOB örgütlülüğü, meslek alanını
düzenleyen yetkili kurum olarak mühendis, mimar ve şehir
plancılarının çalışma standartlarını ve şartlarını
belirleyen tip sözleşmeler hazırlar ve oda üyelerinin bu
koşullar ile çalışabilmesi için hukuki ve toplumsal baskı
oluşturur. TMMOB, sözleşmelerde mühendis, mimar ve şehir
plancılarının iş tanımlarının, görev ve yetkilerinin açık
olarak belirlenmesini sağlar.

5-İl Koordinasyon Kurulları (İKK) ve Odalar bünyesinde
ücretli çalışan mühendis, mimar ve şehir plancılarının
çalışma yaşamında karşılaştığı sorunlarla ilgili hukuk
birimleri oluşturulur. Bu hukuk birimi ücretli mühendis, mimar ve
şehir plancılarının iş hayatında karşılaştıkları ekonomik, sosyal
ve kültürel sorunlarının çözümü ve meslek
etiği, iş güvenliği, çevre ve halk sağlığı vb. konularda
iş yerlerinde baskıya maruz kalan, mobbing ve tacize uğrayan üyeleri
için hukuk mücadelesini sürdürür. İKK'lar
bünyesinde hukuk birimlerinin kurumsal hale gelerek üyeler
tarafından bilinirliğini sağlar.

6-TMMOB örgütlülüğü, yapı denetimde
çalışan mühendis ve mimarların sorunlarına müdahil
olmalı, bunun için TMMOB bünyesinde çalışma grubu
oluşturulmalıdır.

7-TMMOB, emeklilikle ilgili düzenlemeler kapsamında,
emeklilik yaşının düşürülmesi, insanca yaşanabilecek bir
emeklilik süreci ve ücreti için emek ve meslek
örgütleriyle birlikte mücadele eder. TMMOB, ücretli
çalışan mühendis, mimar ve şehir plancılarının emekliliği
ve işten ayrılmaları durumunda alacakları kıdem tazminatının
belirlenmesinde geçerli olan 'en yüksek devlet memurunun 1
aylık maaşını geçemez' sınırlamasının kaldırılması ve
bu miktarın, her yıl için, çalışanın aldığı 1 aylık
giydirilmiş brüt maaş olarak düzenlenmesi için diğer
meslek odaları ve emek örgütleriyle birlikte mücadele
eder.

8-TMMOB, başta akademisyenler olmak üzere, üniversite
çalışanlarının tümüne koşulsuz iş güvencesi
sağlanmasını savunur. Bu çerçevede iş güvencesinin
önündeki tüm engellerin kaldırılması için
mücadele eder; bu konuda emek örgütleriyle, sendikalarla ve
demokratik kitle örgütleriyle ortak mücadele etme ilkesini
benimser.

9-TMMOB, tüm ücretli çalışan mühendis,
mimar ve şehir plancılarının mücbir nedenlerle (askerlik, maluliyet,
hastalık vb) işten ayrılmaları durumunda, bu nedenler ortadan kalktıktan
sonra tüm hakları korunarak işe geri alınmasının sağlanması
için çalışmalar yürütür.

10-  TMMOB, herkese iş ve herkese çalışma
hakkının kullanımı için diğer emek örgütleriyle
birlikte mücadele yürütür.

11-  TMMOB, mobbing (psikolojik yıldırma ve taciz),
cinsel ve fiziksel tacize uğramış üyelerine psikolojik danışmanlık
desteği verecek bir yapıyı kendi bünyesinde oluşturur.

12-  Çalışanlarına yönelik mobbing
(psikolojik taciz ve yıldırma), sürgün, işten çıkarma
v.b.  cinsel ve fiziksel taciz uygulayan işveren / yönetici aynı
zamanda TMMOB üyesi ise, bağlı bulunduğu odanın disiplin / onur
kurulu v.b. organlarında yaptırım uygulamak amacıyla
yönetmeliklerinde değişiklik yapılarak, ilgili kurulda
görüşülüp uygun bulunacak olan yaptırım
uygulanır.

13-  TMMOB, savunduğu düşünceler, almış
olduğu kararlar konusunda kendisi uygulayıcı olarak örnek
olmalıdır. Çalışma süreleri hakkında kabul edilen karar
önergeleri TMMOB ve bağlı odalarda çalışan personel ve teknik
görevliler için de uygulanmalıdır.

14-  TMMOB, bir bütün olarak
çalışanların örgütlerinin içinde olmadığı
hiçbir düzenlemeyi kabul etmemelidir. Bu önlemlerin
alınmasında işverenin sorumlu olduğu vurgulanmalı, sendikaların yanı
sıra, Türk Tabipler Birliği ve TMMOB'nin de işçi
sağlığı ve güvenliğinin asli unsuru olarak kabulü için
mücadele etmelidir. 50'den az işçi çalıştıran
firmalarda işe uygun mühendis çalıştırılması sağlanmalı,
mühendislerle yapılan sorumlu müdürlük
sözleşmelerinde TMMOB taraf olmalıdır.

Ayrıca, İKK'lar düzeyinde var olan işçi sağlığı
ve iş güvenliği çalışma gruplarını etkinleştirmeli, bu
çalışma gruplarının olmadığı il ve ilçelerde
kurulmasını görev olarak önüne koyarak, üyelerinin ve
dolayısıyla tüm çalışanların işçi sağlığı ve iş
güvenliği konusunda gerekli donanımı sağlamak için
mücadele etmelidir.

KAMU VE ÖZEL SEKTÖRDE ÇALIŞAN ÜCRETLİ
MÜHENDİS, MİMAR VE ŞEHİR PLANCILARININ ÖZLÜK HAKLARI VE
İŞ GÜVENCESİ

15-  Kamu kurum ve kuruluşlarında mühendis, mimar
ve şehir plancıları istihdamı, tayin ve terfileri politik ve benzeri
etkilerden arındırılarak sağlanmalıdır.

TMMOB, kamu kurum ve kuruluşlarında mühendis, mimar ve şehir
plancıları alımlarında geçerli olacak açık, şeffaf ve
denetlenebilir bir sistem oluşturulması için mücadele eder.

16-  TMMOB, kamu kurum ve kuruluşlarının hizmet
verdikleri bölge ve nüfus kriterlerinin göz önüne
alınarak, gerekli minimum teknik eleman ihtiyacının belirlenmesi ve
istihdam koşullarının yaratılması yönünde çalışmalar
yapar.

17-  TMMOB, kamu ve özel sektörde
çalışan ücretli mühendis, mimar ve şehir plancılarının
özlük hakları ve iş güvencesiyle ilgili çıkarılan
yasa, tüzük ve yönetmelikleri izleme ve takip birimi
oluşturmalıdır.

KAPİTALİZMİN DÜNYADAKİ EKONOMİK KRİZİ VE ÖZLÜK
HAKLARINA ETKİLERİ

18-  Krizin boyutlarını ölçmek amacıyla,
TMMOB'nin, meslek dalları itibarıyla istatistiki bilgilere ulaşmak
için komisyon kurması, ulaşamadığı veriler için tüm
meslek insanlarını kapsayan belirli periyotlarla anket yapması,
istatistiki bilgiyi kendi üretmesi, yorumlaması ve bunu etkin katılım
yöntemiyle kamuoyuyla paylaşması gerekmektedir. TMMOB, krizin
etkilerinin ortaya çıkarılması için 2 senede bir profil
çalışmaları yapar.

19-  TMMOB, mühendislik, mimarlık ve plancılık
hizmetlerinde son yıllarda ortaya çıkan ve krizle iyice netleşen
yoksullaşmanın, güvencesizleşmenin ve geleceksizleşmenin, işsiz
kalmanın asıl sorumlusunun kapitalizm olduğunu vurgular ve diğer emek
örgütleriyle birlikte ortak mücadele ve örgütlenme
biçimlerinin yaratılması için mücadele eder.

İŞSİZLİĞİN VE GÜVENCESİZLİĞİN MÜHENDİS, MİMAR VE
ŞEHİR PLANCILARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ

20-  TMMOB, sağlıklı ve güvenli yaşam
koşullarının bir gereği olarak, tüm mal ve hizmetlerin üretimi
ve sonuçlarının denetiminin kamusal olması ve kamu kurumları
tarafından sağlanması için yasama organına baskı oluşturur ve bu
sayede işsiz üyeleri için kitlesel iş alanı oluşturulmasını
da sağlar.

21-  TMMOB, 4447 Sayılı İşsizlik Sigortası
Yasasındaki, işsizlik sigortasından yararlanma koşullarını ve
ücretini düzenleyen hükümlerde; işten
çıkartılan ve kendi isteğiyle ayrılan her çalışanı
kapsayacak şekilde, süre ve miktar olarak insanca yaşamaya yetecek
kadar işsizlik ödeneğinin yeterli düzeyde olması için
emek örgütleri ile birlikte etkin bir mücadele
yürütür.

22-  Kamu ve özel kuruluşların işe alımlarında
mühendis, mimar ve şehir plancılarına yönelik yaş sınırının
kaldırılması için TMMOB etkin mücadele eder.

ÖZELLEŞTİRMENİN MÜHENDİS, MİMAR VE ŞEHİR PLANCILARI
ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ

23-  TMMOB, emperyalist bağımlılık ilişkilerinin
bütün yönlerine karşı mücadeleyi esas alan bir
yaklaşımla, özelleştirme ve piyasalaştırma uygulamalarına son
verilmesini; eğitim, sağlık, enerji, haberleşme, ulaşım, barınma,
gıda ve su gibi temel hizmetler alanının ve kamusal denetimin piyasa
alanından çıkarılmasını savunur. TMMOB, halkın bu hizmetlere
kamusal bir hak olarak, insanca yaşam için temel gereksinim olan
miktarına, ücretsiz erişiminin sağlanması amacıyla diğer emek
örgütleriyle birlikte mücadele eder.

24-  TMMOB, diğer emek örgütleriyle birlikte
ve akademisyenlerin de desteğiyle kamulaştırma üzerine tartışma
platformları oluşturmalı ve kamulaştırmanın yeniden nasıl
yükseltilebileceğini ve nasıl bir kamu hizmeti
öngörüldüğüne dair bir kamulaştırma planı
oluşturmalıdır.

25-  TMMOB, yapılan özelleştirmelerle ilgili,
özelleştirme öncesi ve sonrası kurumların personel
sayılarını, istihdam koşullarını, çalışanların
örgütlülük durumlarını, hizmet kalitesini, sunulan
hizmetin halka maliyetini içeren kapsamlı bir rapor hazırlayıp
kamuoyuna sunmalıdır.

26-  TMMOB, toplumsal yarar sağlamayan, piyasaya hizmet
edecek her türlü yasa ve yönetmeliklere karşı net tavır
almalıdır.

ÜCRETLİ VE İŞSİZ KADIN MÜHENDİS, MİMAR VE ŞEHİR
PLANCILARININ ÇALIŞMA YAŞAMINDA KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR VE
ÇÖZÜMLERİ

27-  TMMOB kadın üyelerinin işe girme
süreçlerinde yaşadıkları her türlü cinsiyetçi
ayrımcılığa ve yaklaşımlara, çalışma yaşamında
karşılaştıkları cinsiyetçi iş bölümüne karşı
mücadele eder. Kadın üyelerinin eşdeğer işe eşit ücret
alması için mücadele eder. İşyerlerinde kadınlara
yönelik şiddet, taciz ve mobbing gibi kapsamı çok geniş baskı
uygulamalarına karşı hukuk mücadelesi başlatır.

28-  TMMOB, kadın üyelerinin doğum ve emzirme
izinlerinin uzatılması, bu izinleri kullanan çalışanların izin
süresince tam maaş alması, erkek üyelerin de ebeveyn izninden
yararlanması; üyelerinin yoğun olduğu işyerlerinde kreş ve emzirme,
süt sağma odalarının ayrılması; küçük
işyerlerinde çalışan üyelerinin bulunduğu bölgelerde
işyerleri ortak bölgesel kreşleri açılması için,
"çalışan kadın sayısı" ibaresi gibi kadın
istihdamını kısıtlayıcı ifadelerin yasa metinlerinde "toplam
çalışan sayısı" olarak değiştirilmesi için, diğer
emek ve meslek örgütleriyle mücadele eder.

29-  TMMOB, Oda ve Şube yönetim kurullarında
kadın üyelerinin yer alması konusunda pozitif ayrımcılık uygular.
Bu işleyişin kota uygulamaları gibi kurumsal bir biçime
dönüşmesi için çalışmalar yapar.

30-  TMMOB, İl Koordinasyon Kurulları (İKK)'nda,
İKK Kadın komisyonlarının kurulmasını sağlar. Komisyonların eş
güdümlü çalışmasını sağlayacak, çalışma
plan ve programlarını TMMOB'ye taşıyacak TMMOB Kadın
Sekreteryasını kurar.

DİĞER

1.TMMOB, eğitim sistemindeki her türlü eşitsizliği
reddeder. Mühendislik, mimarlık fakültelerinin teknik
altyapısını, eğitim kadrosunu ve eğitim düzeyini takip eder.
Eksikliklerin giderilmesi, henüz altyapısı tamamlanmamış
fakültelerin yeterli düzeye yükseltilmesi ve her
türlü lisans programının ücretsiz olmasını savunur.
Eğitim kurumları üzerindeki her türlü antidemokratik kurum
ve yapılanmanın kaldırılması için mücadele eder.

2.TMMOB, mühendis, mimar, şehir plancılarının eğitiminin
asıl olarak üniversite eğitimi ile sağlanacağını savunur. Yetkin,
yetkili mühendislik ve belgelendirme faaliyetleri ve buna yönelik
çalışmalar eğitimin yetersizliğinden, üniversitelerin
yetersizliğinden, çok sayıda açılan üniversiteler ve bu
üniversitelerde yetersiz teknik kadro, yetersiz eğitim koşullarıyla
mezun olan mühendis, mimar ve şehir plancılarının üzerinden
temellendirildiği de göz önüne alınarak, mühendis,
mimar, şehir plancılarının yetiştiği üniversitelerin, bilimsel,
demokratik, özerk, katılımcı, planlamaya dayanan, halkın
gereksinimleri ve çağdaş teknolojik gelişmeler temel alınarak;
niteliği ve müfredatı geliştirilmiş, aralarındaki eşitsizlikler
ileri yönde giderilmiş, teknik elemanların, teknik eğitim
gereksinimlerini yaşam boyu sağlayacak ve yalnızca kamusal bir hizmet
verecek biçimde yeniden yapılandırılmasının mücadelesini
verir. Bu konuda üniversitelerle birlikte, akademisyen ve
öğrencilerin katılımıyla komisyonlar kurarak konunun taraflarıyla
birlikte mücadele eder.

3.TMMOB, mesleğin gelişimi için üyelere vereceği
seminer ve konferansların gelir getirici olmamasını ve yetkilendirme
niteliği taşımayan bir katılım belgesi verilmesini savunur.

4.TMMOB; mühendislik, mimarlık ve şehir plancılığı
öğrencilerinin stajlarını eşit işe, eşit ücret talebi ile
ücretli ve sigortalı hale getirmek için, işyerleri
üzerinde yaptırım uygulamak için girişimlerde bulunmalı ve
SGK primlerinin hizmet sürelerine sayılması için gerekli
girişimlerde bulunmalıdır. TMMOB bünyesinde ki bütün
odalarda buna uygun yönetmelikler hazırlanmalıdır.

5.TMMOB, üniversitelerin ticarileştirilmesine karşı,
parasız, bilimsel, demokratik eğitimi, idari özerkliği ve anadilde
eğitimi savunur; üniversite bileşenleri ve diğer emek
örgütleriyle birlikte mücadele eder, gerekli kurumlaşmaları
oluşturur.

6.TMMOB; mühendis, mimar ve şehir plancılarının kişisel
kariyer zorlamaları ile çalışma yaşamını rekabet ortamı olarak
görmeleri yerine, kolektif bir üretimi emeği gören bir
anlayışın geliştirilmesi için mücadele eder ve
mesleki-teknolojik gelişmelerden haberdar olabilecekleri eğitim
organizasyonlarının Odaları tarafından bedelsiz( veya sadece masrafları
karşılayacak bir bedel ile) yapılmasını sağlar.

7.Odaların meslek içi eğitimleri işsiz mühendislere
ücretsiz olarak verilir.

8.Odaların meslekiçi eğitimlerinden tüm TMMOB
üyelerinin eşit koşullarda yararlanması sağlanır.

9.İş ilanlarında istenilen iş deneyimi, birkaç yabancı
dil bilme, lojistik, satın alma, satış becerileri ve benzeri
özelliklerin, iş arayan meslektaşlarımızın yerleştirilecekleri
pozisyonların gerektirdiği özelliklerin çok üstünde
olduğu görülmektedir. Sembolik olarak, bu tür iş
ilanlarından birkaçına dava açılması konusunda, TMMOB ve
odalarımız hukukçularımızdan da görüş alarak gerekli
girişimlerde bulunur.

10.  TMMOB üyelerinin yüzde 80 ücretli
çalışan ve işsiz mühendis, mimar ve şehir plancılarından
oluşmaktadır. Bu Kurultay, TMMOB'nin tabanının sorunlarını ele
alması açısından çok önemlidir. Bu sebeple TMMOB,
Ücretli ve İşsiz Mühendis, Mimar  ve Şehir Plancıları
Kurultayı her iki yılda bir yapılmalıdır.

11.  Son yıllarda öğrenci üyelere genel
kurullarda söz verilmemesi de TMMOB'nin demokratik gelenekleriyle
bağdaşmamaktadır. Öğrenci üyelere oda kurullarında kendini
ifade edecek olanaklar tanınmalıdır.

12.  TMMOB, SSK, BAĞKUR ve Emekli Sandığından emekli
olan mühendis, mimar, şehir plancılarının emekli aylıkları
arasındaki farkın kaldırılması, aylıkların insanca yaşanır bir
seviyeye getirilmesi, emeklilerin sendikalaşmasının önündeki
yasal engellerin kaldırılması; emeklilere, sosyal, kültürel
etkinliklerde ve şehirlerarası ulaşımda yüzde 50 indirim
yapılması, şehir içi ulaşımın ücretsiz olması için
mücadele eder.

13.  Tarım ve Köy İşleri Bakanlığınca
çıkartılmaya çalışılan bir yasayla, bitkisel gıda
üretiminde sorumlu yöneticilik kaldırılmak istenmektedir. Bu yasa
taslağı, gıda sektöründe sorumlu yönetici olarak görev
üstlenmekte olan 20 bine yakın gıda, ziraat ve kimya mühendisi
meslektaşımızın işsiz kalması anlamına gelmektedir. Başta ilgili
odalarımız olmak üzere, tüm TMMOB camiası bu duruma sessiz
kalamaz, bu yasa taslağının gündemden kalkması için her
türlü girişimde bulunur.

14.  Bilindiği gibi, işyeri açma ve
çalışma ruhsatlarına ilişkin yönetmelikte, birinci sınıfı
gayri sıhhi müesseselerde, işletmelerin faaliyet alanlarındaki
mesleki yeterliliğe sahip bir sorumlu müdür
çalıştırmaları zorunlu kılınmıştır. Bu konunun, işsiz
meslektaşlarımızın iş bulabilmesi, işyerlerinde üretilen
ürün ya da ürünlerin ya da hizmetlerin niteliğinin
arttırılması, çalışma ortamının iyileştirilebilmesi, TMMOB
örgütlülüğünün ve saygınlığının
geliştirilmesi açısından ele alınarak, TMMOB çapında
tüm örgütlerimizde değerlendirilmeli, bu yasal zorunluluğun
yaşama geçirilmesi için etkin bir çalışma
yürütülmelidir. 

15.  TMMOB, 20330 sayı ve 111189 tarihli Resmi
Gazete'de yayımlanan Fen Adamlarının Yetki ve Sorumlulukları
Hakkındaki Yönetmelik gibi, mühendislerin akademik haklarının
elinden alınmasına yönelik yasa ve yönetmeliklere karşı etkin
mücadele eder. 

16.  Yetkin mühendislik ve belgelendirme
uygulaması, mühendis emeğinin değersizleştirilmesi sürecinin
bir parçasıdır. Sermaye ve iktidarlar tarafından da
savunulmaktadır. Hedeflenen, mühendislik-mimarlık emeğinin daha
ucuza, daha nitelikli olarak istihdam edilebilmesidir. TMMOB, mesleki
deneyimin belgelendirilmesi, mesleki yetkinliğin belgelendirilmesi;
yetkin/yetkili/uzman mühendislik gibi, mühendis emeğini ucuz
işgücü haline getirecek ve üyeleri arasında bir eşitsizlik
ve rekabet yaratacak tüm uygulamaları terk ve mahkum eder. 

17.  TMMOB, ülkemizde, başta eğitim, sağlık ve
mühendislik hizmetlerinin, AB müzakereleri, GATS ve benzeri
emperyalizme hizmet eden anlaşmalar doğrultusunda değil; toplumsal
ihtiyaçlar doğrultusunda düzenlenmesini savunur. Bu
çerçevede, mühendislik ve mimarlık hizmetlerinde, GATS ve
AB süreçlerinin getirdiği stajyerlik uygulamaları adı altında
gerçekleştirilmek istenilen sömürü biçimini
reddederek; her türlü sömürüye karşı, tüm
mühendis, mimar, şehir plancıları ve diğer emek
güçleriyle birlikte mücadele eder.

18.  TMMOB Genel Kuruluna iletilmek üzere,
"Türk Mimar Mühendis Odaları Birliği" isminin
"Türkiye Mühendis Mimar Odaları Birliği" olarak
adlandırılması yönünde 1998 yılında alınan TMMOB Genel Kurul
kararı hayata geçirilmelidir.

19.   

19.1 Yapı denetim şirketleriyle çalışma koşulları
önceden belirlenmeli ve yazılı olarak 

  yayınlanmalıdır. Günlük, haftalık ve aylık
çalışma saatleri v.b. yapı denetim

  şirketiyle yapılacak sözleşmenin vazgeçilmez eki
olarak tanımlanmalıdır

19.2 Yapı denetim şirketiyle yapılacak denetim
mühendisliği hizmet sözleşmesinde, yapı

  denetim mühendisliğini ilgili oda temsil etmeli ve şirketle
oda taraf olmalıdır

19.3 Yapı denetim mimar ve mühendislerinin yapı denetim
işinde çalışmalarında

uygulanacak en az ücret ilgili oda tarafından her yıl tespit
edilerek uygulama     sağlanmalıdır

     19.4 Odalar, yapı denetim
işinde çalışan üyelerini denetlemeli; bu amaçla
şubelerde 

  profesyonel bir eleman, yapı denetim mühendislerinin fiilen
çalışıp çalışmadığını

  takip etmelidir

     19.5 Yapı denetim
şirketlerinin çalıştırdığı yapı denetim kontrol ve yardımcı
kontrol

  elemanlarının sosyal güvenlik primlerinin ödendiğinin
ve bu elemanların personel   

  bordrolarında gösterilmesini odaların takip etmesinin usul
haline getirilmesi 

  sağlanmalıdır

     19.6 TMMOB, yapı denetim
mühendis ve mimarlarının sendikalaşma çabalarına
yardımcı

 olmalı, gerekli bilgi ve eğitimi verebilecek ortam
yaratmalıdır

     19.7 Yapı denetim mimar ve
mühendislerinin çalışıp ücret alamamasına ve tamamen
işsiz

  kalmasına sebep olan 4708 sayılı Yapı Denetim Hakkında Kanun
ve bu Kanunun

  uygulama esaslarını belirleyen 5 Şubat 2008 tarih ve 26778
sayılı Resmi Gazete'de

  yayımlanarak yürürlüğe konulan yönetmeliğin
acil olarak değiştirilmesi için,

  TMMOB tarafından belirlenecek uzmanların girişimde bulunarak,
zaman yitirmeden

  hayata geçirilmesini sağlamalıdır 

ÖRGÜTLENME

1-TMMOB, Kamu çalışanı ve TSK' da çalışan
mühendis, mimar ve şehir plancılarının meslek odalarına
üyeliğini isteğe bağlı kılan Anayasanın 135. maddesinde
değişiklik yapılması ve üyeliğin zorunlu kılınması için
çalışmalar yapar.

2-TMMOB yönetmeliğinde bulunan TMMOB işyeri temsilcilikleri
hayata geçirilmelidir. Organize sanayi Bölgeleri(OSB)'nde
küçük ve orta büyüklükteki işletmelerde ve
diğer yerlerde çalışan mühendis Mimar ve Şehir
Plancılarının örgütlenmesi için de TMMOB Bölge
Temsilcilikleri İKK'ları bünyesinde kurulmalıdır. TMMOB
işyeri ve bölge temsilciliklerinin İKK' larında temsil
mekanizmaları yaratılmalı. İller ve Türkiye bazında temsilciler
kurulları oluşturulmalıdır.

2.1 TMMOB işyeri ve bölge temsilcilikleri, işyerlerinde
çalışan ücretli mühendislerin katılımıyla yapılacak
seçimlerle oluşturulmalıdır.

3-TMMOB, İKK'lar ve Odalar bünyesinde ücretli ve
işsiz mühendisler bürosu kurar. Bu büro, üyelerinin iş
bulmasına yardımcı olur, çalışma koşullarını takip eder.

4-TMMOB bünyesinde Oda gelirlerinden TMMOB Genel Kurulunun
belirlediği oranda yapılan kesinti ile Dayanışma Fonu
oluşturulmalıdır. Fona, üyelerden de gönüllülük
esasına göre katkı sağlanmalıdır. Fon esas olarak çevreye,
halka ve işçi sınıfına karşı sorumluluğunu yerine getirdiği
için baskıya uğrayan, işten atılan ve oda örgütlenmesi
ve sendikalaşma mücadelesinde baskıya uğrayan meslektaşlarla
dayanışmaya yönelmelidir.

5-TMMOB örgütlülüğü, ücretli ve
işsiz mühendis, mimar ve şehir plancılarının üyeliğini
teşvik edici uygulamalar yapar. Ücretli çalışan mühendis,
mimar ve şehir plancıları için üyelik koşullarında; geriye
dönük olarak istenen ait aidat miktarı üye olmayı
engelleyici bir role sahiptir. TMMOB örgütlülüğü bu
uygulamayı üye olunduğu andan itibaren aidat alınması
yönünde düzenleyici çalışmalar yapar.

6-TMMOB'ne bağlı odalar işsiz kalan üyelerinden
işsiz kaldıkları dönem boyunca aidat almaz.

7-TMMOB, 2010-2012 yıllarını örgütlenme dönemi
ilan eder ve bir örgütlenme programını belirler; Odalar da bu
programı hayata geçirebilecek mekanizmaları kurar, işler hale
getirir.

8-TMMOB, örgütlülüğünü geleceğe
taşımak için, üyelerinin çoğunluğunu oluşturan
ücretli mühendis, mimar ve şehir plancılarının, TMMOB yapısı
içindeki yönetim / yürütme / karar mekanizmaları
içinde temsiliyetinin artırılması yönünde çaba
sarf eder.

9-TMMOB, ücretli çalışan üyelerinin
çalışma yaşamındaki sorunlarının tespiti ve
çözüm önerilerinin geliştirilebilmesi, üyelerinin
diğer emekçi kesimlerle dayanışma ve birlikte mücadele
bilincinin ve duyarlılığının oluşturulabilmesi için
çalışır. Bu çalışmaları yürütebilecek
"ücretli ve işsiz mühendis, mimar ve şehir plancıları
komisyonları" TMMOB'ne bağlı odalar ve şubelerinde kurulur,
illerde İKK bünyesinde eşgüdümleri sağlanır.

10-  TMMOB, başta akademisyenler olmak üzere,
üniversite çalışanlarının tümüne, özgür
bilim üretmenin mümkün olması için koşulsuz iş
güvencesi sağlanmasını savunur. 50/d gibi güvencesiz istihdama
yönelik maddelere karşı, diğer emek örgütleri, sendikalar
ve demokratik kitle örgütleriyle ortak mücadele eder.
Mühendislik, Mimarlık fakültelerinde TMMOB temsilcilikleri
oluşturur.

11-  TMMOB örgütlülüğü, bir
taraftan sınıfın birliğini zorlaştıran tüm farklılaşmalara
karşı mücadele ederken, işçi sınıfının bir parçası
olan mühendis, mimar ve şehir plancılarının işçilerle
birlikte örgütlenmesi için girişimlerde bulunur. TMMOB,
ücretli çalışan üyelerinin sendikalaşabilmesi için
çalışmalar yürütür. Bunu sağlamak için
sendikalar ve odalar arasında çalışma grupları veya kurullar
oluşturarak sendikalaşmaya destek verir.

12-  TMMOB, mühendis, mimar ve şehir
plancılarının sendikalaşması önündeki engelleri kaldırır;
toplu iş sözleşmesi kapsamını, bünyesinde çalışan
mühendis, mimar ve şehir plancılarını içine alacak şekilde
genişletir.

13-  Sınıf mücadelesini yükseltmeyi
hedefleyen bir TMMOB, çalışan teknik görevlilerinin tüm
ekonomik ve sosyal haklarını tanımalı, yerine getirmeli, toplu iş
sözleşmelerinde bunları savunmalı, sınıfın
örgütlenmesinin yolu olan sendikalaşmanın önündeki
tüm engelleri kaldırmalıdır. TMMOB, ayrıca sendikal hareketin
desteklenmesi, özel sektörde ücretli çalışan
mühendis ve mimarlara da örnek teşkil etmesi için, kendi
bünyesinde çalışan teknik elemanların sendikalaşmasını
desteklediğini yazılı olarak kamuoyuna duyurmalıdır.

14-  TMMOB, 19 Eylül'ü, mühendis,
mimar ve şehir plancıları ile Dayanışma Günü olarak ilan eder.
Kutlanması için 19 Eylül'ü kapsayan 15
günlük süre boyunca özel bir çalışma yapar,
mesleki dayanışmanın önem ve anlamını hatırlatmak amacıyla
kitlesel etkinlikler, işyeri toplantıları, hak ve talep kampanyaları
düzenler.

15-  TMMOB, bilirkişilerin; odalarına üye
olmalarının zorunlu hale getirilmesi için çalışma
yapar.

16-  Geçim sıkıntısı nedeniyle, işsiz
mühendislerden ve emekli mühendislerden çalışmadığı
durumlarda oda aidatı alınmaz.

17-  6235 sayılı TMMOB Yasasının 33. Maddesi,
"Türkiye'de mühendislik ve mimarlık meslekleri
mensuplarının mesleklerinin icrasını iktida ettiren işlerle meşgul
olabilmeleri ve mesleki tedrisat yapabilmeleri için ihtisasa uygun bir
odaya kaydolmak ve azalık vasfını muhafaza etmek
mecburiyetindedirler" şeklindedir. TMMOB, bu yasaya dayanarak ve bu
maddeyi uygulamaya koyarak, mimarlık, mühendislik, şehir planlama
fakültelerinden mezun her meslektaşı, fakültelerden alınacak
bilgilerle, ilgili odasında doğrudan kaydeder. Bunlardan kamuda
çalışanların üyelikleri, talep etmeleri durumunda askıya
alınır. İster özel sektör, ister kamu çalışanı olsun,
her meslektaşın sicili, mezuniyet tarihinden itibaren, TMMOB
bünyesindeki ilgili odası tarafından takip edilir. 

18-  Geleceğin işsiz mühendis, mimar ve şehir
plancılarının henüz öğrenciyken odalarıyla ve TMMOB ile
bağlarının kurulması gereklidir. Bu kapsamda, odalarda öğrencilerin
bağımsız karar alabilmelerini sağlayacak mekanizmalar yaratılmalı,
öğrenci İKK'ları ve üniversitelerde TMMOB öğrenci
temsilcilikleri oluşturulmalı, TMMOB'nde öğrenci üye
örgütlülükleri tek bir çatı altında
toplanmalıdır.

19-  TMMOB, özel sektörde, kurumsal firmalarda
ilerici sendikalarla işbirliği yapıp, mühendislerin
toplusözleşmelere dahil olmasını sağlamalı; 50 kişi veya altında
çalışan orta ve küçük işletmelerde
toplusözleşmede belirlenen hakların baz alındığı bireysel
sözleşmeler hazırlamalı ve bunları uygulatmalıdır.

20-  TMMOB kapsamında odaların üye bilgileri ve bu
bilgilerin güncelleştirilmesine ilişkin çeşitli sorunlar
bulunmaktadır. Buna bağlı olarak, TMMOB bütününde
güncel ücretli ve işsiz v.b. bilgiler sağlıklı veriler olarak
görünmemektedir. Bu anlamda, TMMOB ve bağlı odaların üye
bilgi sistemleri geliştirilerek, bilgiler güncellenmeli; bu sistem
üzerinden değişik okumalar yapılarak yıllık üye profil
araştırma ve değerlendirme raporları oluşturulmalı, bu çalışma
sistemleştirilerek ve diğer çalışmalarla geliştirilerek TMMOB
araştırma birimi oluşturulmalıdır.

21-  TMMOB'ne bağlı pek çok odanın
özellikle taşra birimlerinde mekanlarının olmaması, var olan
mekanların da sadece odanın rutin işleyişinin bir parçası haline
gelmiş olması sebebiyle, üyelere dönük mekanlar bazı
odaların lokalleriyle sınırlı kalmaktadır. Bundan dolayı,
TMMOB'ne bağlı tüm oda üyelerinin bir araya
gelebilecekleri, iletişim kurabilecekleri, ortak çalışmalar
yapabilecekleri ortak mekanlar oluşturulmalıdır.

22-  Örgütlenme, karar alma
süreçlerinin demokratik ve katılımcı olmasıyla
mümkündür. Alınan kararların tabana yayılması ancak
böyle bir yaklaşımla sağlanabilir. TMMOB'nin ve bağlı
odaların danışma kurullarında hiyerarşik ve bürokratik delege
sisteminden vazgeçilmeli, bu kurullar üyenin kürsü
kullanımına açık olmadır.

Ek 2:

TMMOB Ücretli ve İşsiz Mühendis, Mimar ve Şehir Plancıları
Kurultayı'nda toplam 15 karar önergesi, oy kullananların
2/3'ünün oylarını alamadı.

2/3 oy çokluğunu sağlayamayan karar önergeleri şu
şekilde:

ÇALIŞMA YAŞAMI

ÜCRETLİ MÜHENDİS, MİMAR VE ŞEHİR PLANCILARININ
ÇALIŞMA KOŞULLARI

1-Zorunlu fazla mesailer yasaklanmalı ve toplumsal hizmetlerin
dışında gece çalışmasına (22.00-06.00 saatleri arasında) izin
verilmemelidir.

2-Günlük çalışma saatinin içinden, en az
yarım saatin, ücretli katkı payıyla birlikte, insani destek ve
dayanışma hakkı olarak değerlendirilmek üzere düşülerek
ve bu konuda gerekli uzman desteğinin sağlanması için her
türlü düzenlemenin yapılması amacıyla, TMMOB Genel
Kurulunca, Türk Tabipler Birliğinin öncülüğünde,
Psikiyatrlar Derneği ve Psikologlar Derneği uzmanlarının da bulunduğu
bir çalışma grubu oluşturularak, konuyu çalışma yaşamına
en kısa zamanda yansıtabilecek yönetmelikleri hazırlayıp,
yasalaşmasını sağlamakla ilgili tüm kararlar alınmalıdır.

ÖZELLEŞTİRMENİN MÜHENDİS, MİMAR VE ŞEHİR PLANCILARI
ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ

3-TMMOB, emperyalist bağımlılık ilişkilerinin bütün
yönlerine karşı mücadeleyi; ülke kaynaklarına, bağımsız
bir bilim ve teknoloji politikasına dayalı, planlı bir sanayileşme ve
kalkınma hamlesinin örgütlenmesini savunur; özelleştirmeye
karşı, geçmişte özelleştirilmiş kuruluşların yeniden
kamulaştırılması içine alacak biçimde mücadele ederek
kamu kesimi yatırımlarının sanayileşme ve kalkınmaya temel
oluşturulması talebini etkinleştirerek sürdürür.

ÜCRETLİ VE İŞSİZ KADIN MÜHENDİS, MİMAR VE ŞEHİR
PLANCILARININ ÇALIŞMA YAŞAMINDA KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR VE
ÇÖZÜMLERİ

4-TMMOB, oda ve şube yönetim kurullarında LGBTT ve kadın
üyelerinin yer alması konusunda pozitif ayrımcılık uygular. Bu
işleyişin yüzde 35 kota uygulamaları gibi kurumsal bir biçime
dönüşmesi için çalışmalar yapar.

ÜCRETLİ MÜHENDİS, MİMAR VE ŞEHİR PLANCILARI
İÇİN ASGARİ ÜCRET VE ÜCRET İLE İLGİLİ KARAR
ÖNERİLERİ:

5-Asgari ücret tüm emekçi kesimler için tek
ve ortak olmalıdır, bunun dışındaki her türlü tarif sınıf
bilincini zayıflatan bir rol üstlenecektir. Mühendislik
için asgari ücret talebi, daha baştan sınıfı kendi
içerisinde bölen bir taleptir. Asgari ücret, işin ve
kişinin niteliğinden bağımsız olarak, insanca bir yaşamın
sürdürülmesi için gerekli en az ücrettir.
Sektöre göre ayrı bir asgari ücret tespiti talebinde
bulunmak, ahlaki açıdan kabul edilemez. Bu, insanca yaşam
düzeyinin diğerinden farklı olabileceğini kabul etmek anlamına gelir
ki, ahlaki açıdan kabul edilemez. Öte yandan, işçi
sınıfının bir parçası olduğunu iddia ettiğimiz ücretli
mühendis, mimar ve şehir plancıları için farklı bir asgari
ücret talebinde bulunmak, sınıf örgütleriyle birlikte
mücadelesinin bölünmesi anlamına gelir. TMMOB, mühendis,
mimar ve şehir plancıları için ayrı bir asgari ücret tespit
etmez. Bu nedenle TMMOB, diğer emek örgütleriyle bir Asgari
Ücret Tespit Komisyonu kurulmasını sağlayarak veya kurulmuş
Komisyona sürekli bir temsilci atayarak, tüm emekçiler
için gerçekçi bir asgari ücret tespitine ve bunun
güncel tutulmasına yönelik çalışmalara doğrudan
katılır. Bu şekilde belirlenmiş asgari ücretin mühendis, mimar
ve şehir plancıları için de uygulanabilmesi için, diğer
emek örgütleriyle birlikte mücadele eder.

6-Mühendis, mimar ve şehir plancıları meslek
örgütleri ile birlikte tüm emekçilerin insanca
yaşamaya yetecek asgari ücret hakkı mücadelesine katılırlar.
TMMOB, üyeleri olan emekçi mühendis, mimar ve şehir
plancıların da aralarında bulunduğu tüm işçi sınıfı
için insanca yaşam ücretinin belirlenmesi mücadelesini
diğer emek ve demokratik kitle örgütleri ile birlikte verir. TMMOB
ve bağlı odalar yasa ve yönetmeliklerden aldıkları yetkiyi emekten
yana değerlendirerek, insanca yaşanılacak ücreti
mühendis, mimar, şehir plancıları için asgari ücret
olarak ilan eder ve uygulanmasını sağlar.

DİĞER

1-TMMOB mühendis, mimar sayısının Türkiye
ihtiyaçlarının çok üstünde, hadsiz hesapsız
artmasına, mühendis, mimar ve şehir plancılarından bir yedek
işsizler ordusu yaratılarak düşük ücretler
karşılığında çalışmak zorunda bırakılmalarına tepkisiz
kalmamalı, YÖK'nun; mühendislik, mimarlık fakülteleri
kontenjanlarını belirlerken, TMMOB'nden görüş alması
konusunda mücadele yürütülmelidir.

2-TMMOB, her platformda "YÖK kaldırılsın"
talebini yükseltmektedir. Bu kapsamda,  TMMOB ve bağlı
odalar,  mühendis, mimar, şehir plancılığı eğitimi veren
fakültelerin ve öğrenci kontenjan sayılarının
ihtiyaçların çok üzerine çıkarılarak, yedek
işsizler ordusu yaratılmasına ve gerekli altyapı imkanlarından uzak,
plansız, mimar, mühendis, şehir plancısı eğitimi verilmesine
karşı mücadele eder.

3-TMMOB, mühendis, mimar, şehir plancılarının eğitiminin
asıl olarak üniversite eğitimi ile sağlanacağını savunur. Yetkin,
yetkili mühendislik ve belgelendirme faaliyetleri ve buna yönelik
çalışmalar eğitimin yetersizliğinden, üniversitelerin
yetersizliğinden, çok sayıda açılan üniversiteler ve bu
üniversitelerde yetersiz teknik kadro, yetersiz eğitim koşullarıyla
mezun olan mühendis, mimar ve şehir plancıları üzerinden
temellendiği tespitinden yola çıkarak, mühendis, mimar, şehir
plancılarının yetiştiği üniversitelerin, bilimsel, demokratik,
özerk, katılımcı, planlamaya dayanan, halkın gereksinimleri ve
çağdaş teknolojik gelişmeler temel alınarak; niteliği ve
müfredatı geliştirilmiş, aralarındaki eşitsizlikler ileri
yönde giderilmiş, teknik elemanların, teknik eğitim gereksinimlerini
yaşam boyu sağlayacak ve yalnızca kamusal bir hizmet verecek
biçimde yeniden yapılandırılmasının mücadelesini verir. Bu
konuda üniversitelerle birlikte, akademisyen ve öğrencilerin
katılımıyla komisyonlar kurarak konunun taraflarıyla birlikte
mücadele eder.

4-TMMOB kapsamında bulunan odaların mesleki hizmet
yönetmelikleri yalnızca SMM üzerinden tanımlanmamalı, SMM
yönetmelikleri tüm üyeleri kapsayacak mesleki hizmet
yönetmeliklerine dönüştürülmelidir.

ÖRGÜTLENME

1-Ücretli mühendis, mimar ve şehir plancılarının,
TMMOB bütününde ortak örgütlenme birimlerinin;
işyeri temsilcilikleri, komisyonlar v.b. diğer sendikal ve benzeri
örgütlenmelerle ilişkilerini sağlayacak TMMOB Koordinasyon Birimi
oluşturulmalıdır.

2-TMMOB işyeri temsilcilikleri ve oda işyeri temsilciliğinin
ortak çalışma yapabilmeleri için gerekli yönetmelik
değişiklikleri İKK'ları bünyesinde oluşturulacak
komisyonlarca belirlenmelidir.

3-Özellikle ücretli çalışan ve işsiz
üyelerin örgüt çalışmalarından uzak durduğu, yeni
mezun mimar-mühendis ve şehir plancılarının TMMOB'ye üye
olmayı gereksiz bulduğu herkesçe bilinmektedir. Bu koşullarda
yapılan Ücret ve İşsiz Mühendis, Mimar, Şehir Plancıları
Kurultayı bir adımdır; ancak, yeterli olmayacaktır. TMMOB,
önümüzdeki 2010-2012 dönemini ücretli ve işsiz
üyelere yönelik örgütlenme dönemi ilan ederek, bir
örgütlenme programı oluşturur ve bu programı hayata
geçirecek mekanizmaları kurar. Ayrıca, bu örgütlenme
döneminde bu mücadele programını hayata geçirmek
için, TMMOB, mevcut yapısını, işleyişini ve örgütlenme
mekanizmalarını da yeniden biçimlendirmelidir.

4-TMMOB, kendisine bağlı odalarda çalışan mühendis,
mimar ve plancıların sendikalaşma bilincini geliştirici
çalışmalar yapar. TMMOB'ye bağlı odalar toplu iş
sözleşmesi (TİS) kapsamını, bünyesinde çalışan
mühendis, mimar ve şehir plancılarını içine alacak
biçimde genişletir.

5-TMMOB, tüm odalarda çalışan idari ve teknik
personelin ilerici sendikalar bünyesinde sendikalı duruma
geçirilmesi ve eylem birliği yaptığı örgütün TMMOB
ve bağlı odalarda yetki sahibi olabilmesi için siyasi karar
alır  ve bunu uygulamaya koyar.

Ek 3

DİLEK VE TEMENNİLER

1-TMMOB Ücretli ve İşsiz Mühendis, Mimar ve Şehir
Plancıları Kurultayı kararları bir çalışma programı olarak
TMMOB tarafından yürütülür.

2-TMMOB, sigortaların gerçek ücretler üzerinden
yatırılmaması, sigortasız çalıştırma, fazla mesailerin kayıt
altına alınmaması ve fazla mesai ücretlerinin ödenmemesi,
çalışma saatinin artışı ve esnemesi, İş Kanununun
öngördüğü yasal çalışma süresinin
uygulanmaması, sosyal hakların sürekli tırpanlanması, izinlerin
işveren tarafından gasp edilmesi, yasal olmayan sözleşmeler
imzalatılması, görev tanımı dışında işler yüklenmesi,
çalışma koşullarının sürekli ağırlaşması, imza atma
konusunda zorlamalar yapılması gibi ana başlıklar kapsamında,
öncelikli olarak yasayla tanımlanmış hakların uygulanabilmesi
için, yasadışı çalıştırmaya karşı mücadele
programı oluşturur ve diğer emek ve meslek örgütleriyle ortak
bir şekilde bu programı uygular.

3-Çalıştığımız işyerlerinde piyasa kurallarına
teslim olmamalıyız. İş sağlığı ve iş güvenliği
açısından var olan yasa ve yönetmeliklerin eksikliklerinin
giderilmesi ve tam olarak uygulanması için TMMOB
örgütlülüğü ile birlikte çaba
göstermeliyiz.

4-ÖSYM'nin yapmış olduğu KPSS sınavı
mühendislerin kamu kurum ve kuruluşlarında işe alımında tek kriter
olmamalı, mühendisler kendi alanlarındaki bilgilerle sınava
alınmalı. TMMOB, tek tip sınav sistemine karşı çıkmalı,
alternatif sınav sistemi için yetkili organlarla konsept
oluşturmalıdır.

5-Enerji üretimi, iletimi, dağıtımı yüksek ihtisas
isteyen bir iştir, bu alanda çalışan mühendis ve teknik
elemanların yaş ortalaması yüksektir. Sürecin sağlıklı bir
şekilde yürüyebilmesi için uzman kadroların yanında
gençlerin de çalışarak deneyim edinmesi gereklidir. Kamuda ki
istihdam politikaları bu hizmetlerin geleceğini tehlikeye atmaktadır.
TMMOB kamuda ki istihdam politikalarının ihtiyaca göre şekillenmesi
için mücadele etmelidir.

 

6-İKK'ları ülke genelinde daha da
yaygınlaştırılmalı, işleyişi demokratik olmalıdır. Bartın
halkının mücadelesine öncülüğüyle ön plana
çıkmış; ancak, çeşitli nedenlerle kapatılmış Bartın
İKK yeniden açılmalıdır.

7-TMMOB, adından anlaşıldığı gibi, bir mühendislik,
mimarlık, şehir plancılığı meslek örgütü olmayıp, bu
mesleğin uygulayıcıları olan mühendis, mimar ve şehir
plancılarının örgütüdür. Sermaye sahipleri ve fabrika
sahipleri, kamu veya özel sektör yöneticileri,
müteahhitler, ticaretle uğraşanlar, mühendis, mimar ve şehir
plancısı unvanları taşısalar da, yaptıkları işler, mühendislik,
mimarlık, şehir plancılığı işleri değildir. Öte yandan, meslek
uygulayıcılarının tamamına yakını ücretli mühendis, mimar,
şehir plancısı olup, çok küçük bir kısmıysa
kendi hesabına mesleki hizmet veren serbest mühendis, mimar ve şehir
plancısıdır. Bu açıdan bakıldığında, doğrudan meslek
uygulayıcılarının örgütü olarak TMMOB, bir sınıf
örgütü olarak tarif edilmek zorundadır. Buradan hareketle,
yapılacak ilk Genel Kurulda, TMMOB, karar ve yürütme organlarında
da doğrudan meslek uygulayıcılarının yer almasını sağlayacak
yönetmelik değişikliği yaparak, doğrudan meslek
uygulayıcılarının örgütü olarak kendini yeniden tarif
eder.

8-Mühendislerin yaşadığı en önemli sorunların
temelinde Türkiye'nin bağımlı sermaye sınıfları iktidarı
bulunmaktadır. Sorunların çözümüne işçi
sınıfının ve diğer emekçi sınıfların ortak mücadelesi ile
ulaşılacaktır. TMMOB Ücretli ve İşsiz Mühendis, Mimar ve
Şehir Plancıları Kurultayı, bütün meslektaşları bu anlayış
etrafında birleşmeye, TMMOB ve odalarımızı da bütün
mühendisleri bu anlayış etrafında bir araya getirmeye
çağırır

9-Kamu emekçilerimizin 25 Kasımda
gerçekleştireceği bir günlük uyarı grevine destek olmak
amacıyla, TMMOB üyeleri olarak, 25 Kasımda, kamu çalışanı
meslektaşlarımızın katılımını sağlayarak, öğrenci olan
çocuklarımızı okula göndermeyerek; belediye, vergi dairesi,
postane, sağlık kuruluşları başta olmak üzere, devlet dairelerinde
bir gün iş ve işlem yapmayarak, bu grevi destekleme kararı almayı,
emek örgütleriyle ve kamu emekçileriyle dayanışmak
için gerekli görüyoruz.

KATILIM DAĞILIMI

 

ODA

ÜYE

ÖĞRENCİ

 

ÇMO

6

2

 

EMO

161

19

 

FMO

3

1

 

GEMİMO

1

2

 

GIDAMO

15

2

 

GMO

 

5

 

HKMO

15

5

 

İÇMO

1

 

 

İMO

70

24

 

JFMO

12

 

 

JMO

17

 

 

KMO

18

2

 

MADENMO

14

1

 

METALURJİMO

12

 

 

MMO

186

28

 

MO

34

11

 

OMO

6

 

 

PEYZAJMO

4

2

 

ŞPO

16

2

 

TMO

2

 

 

ZMO

7

 

 

TMMOB

5

 

 

ÜYE OLMAYAN

62

15

 

TOPLAM

667

121

788

 

Kaynak: tmmob.org.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder