3. Köprü Arazi Yağmasına
Kılıf Olacak
Garipçe ve Poyrazköy arasını
yapılması planlanan üçüncü Boğaz
köprüsünün etkileri tartışılmaya devam ediyor. Orman
Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi TMMOB Makine Mühendisleri
Odası'nda geçen hafta 'üçüncü köprü'
ile ilgili bir panel düzenlendi.
yapılması planlanan üçüncü Boğaz
köprüsünün etkileri tartışılmaya devam ediyor. Orman
Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi TMMOB Makine Mühendisleri
Odası'nda geçen hafta 'üçüncü köprü'
ile ilgili bir panel düzenlendi.
İstanbul Orman Mühendisleri Odası Şube Başkanı Besim
Sertok'un sunumuna göre üçüncü
köprü yapıldığında İstanbul ormanlarının üçte
biri büyüklüğündeki alan, arazi yağmasına açık
hale gelecek. Bölgede 2B arazileri nedeniyle 170 milyar lira tutarında
rant ortaya çıkacak.
Sertok'un sunumuna göre üçüncü
köprü yapıldığında İstanbul ormanlarının üçte
biri büyüklüğündeki alan, arazi yağmasına açık
hale gelecek. Bölgede 2B arazileri nedeniyle 170 milyar lira tutarında
rant ortaya çıkacak.
Sertok'un iddiaları özetle şöyle:
* "Açıklanan 260 kilometrelik güzergâhın 182
kilometresi ormandan geçiyor. Otoyolların iki yanındaki
güvenlik amacıyla açılan 40x40 metre alan da eklendiğinde 182
km uzunluğunda ve 125 metre genişliğinde yol yapımı anlamına geliyor.
Toplamda sadece asfalt kaplı alan 2 bin 275 hektar
olacak."
kilometresi ormandan geçiyor. Otoyolların iki yanındaki
güvenlik amacıyla açılan 40x40 metre alan da eklendiğinde 182
km uzunluğunda ve 125 metre genişliğinde yol yapımı anlamına geliyor.
Toplamda sadece asfalt kaplı alan 2 bin 275 hektar
olacak."
* "Bundan daha tehlikeli olan, bu yolun çekim
gücüyle oluşacak yerleşimlerdir. Yüzde 20'si orman
alanlarından geçen, TEM otoyolunun çekim gücüyle
oluşan Sultanbeyli ve Sarıgazi gibi yerleşimler yerlerinin
büyüklüğü 25 bin hektar
büyüklüğündedir."
gücüyle oluşacak yerleşimlerdir. Yüzde 20'si orman
alanlarından geçen, TEM otoyolunun çekim gücüyle
oluşan Sultanbeyli ve Sarıgazi gibi yerleşimler yerlerinin
büyüklüğü 25 bin hektar
büyüklüğündedir."
* "Yüzde 70'i orman alanlarından geçmesi
planlanan yeni yolun gerçekleşmesi halinde, basit hesapla 85 bin
hektar orman alanı, bu yolun çekim gücüyle oluşacak, orman
ve hazine arazilerinin gasp ve işgal edilmesiyle ortaya çıkacak
yerleşimlere sahne olacaktır. Bu büyüklük İstanbul
ormanlarının üçte biridir."
planlanan yeni yolun gerçekleşmesi halinde, basit hesapla 85 bin
hektar orman alanı, bu yolun çekim gücüyle oluşacak, orman
ve hazine arazilerinin gasp ve işgal edilmesiyle ortaya çıkacak
yerleşimlere sahne olacaktır. Bu büyüklük İstanbul
ormanlarının üçte biridir."
* "İstanbul'da orman ve hazine arazilerinin gasp ve işgal
edilmesiyle elde edilen 2B arazileri en az 200 TL/m2 fiyatla satılıyor. 85
bin hektar (850 milyon metrekare), 200 TL/metrekare birim fiyatla
çarpıldığında, 170 milyar tutarında bir rant ortaya
çıkıyor. Bu bir rant projesidir."
edilmesiyle elde edilen 2B arazileri en az 200 TL/m2 fiyatla satılıyor. 85
bin hektar (850 milyon metrekare), 200 TL/metrekare birim fiyatla
çarpıldığında, 170 milyar tutarında bir rant ortaya
çıkıyor. Bu bir rant projesidir."
* "İstanbul'un kuzeyindeki alanların hemen tamamı, orman
değilse bile, orman içi açıklık, mera, fundalık, tarım
alanı gibi yabanıl doğal alanlardır. Bu alanlar, birçok endemik
bitkiye, kuş türüne ve memeliye yaşama ortamı oluşturmaktadır.
Kısaca böyle bir yolun tamamı, orman olmasa da, yabanıl doğal
alanlardan geçerek tahrip edecektir."
değilse bile, orman içi açıklık, mera, fundalık, tarım
alanı gibi yabanıl doğal alanlardır. Bu alanlar, birçok endemik
bitkiye, kuş türüne ve memeliye yaşama ortamı oluşturmaktadır.
Kısaca böyle bir yolun tamamı, orman olmasa da, yabanıl doğal
alanlardan geçerek tahrip edecektir."
* "Köprünün yapımı, Türkiye'nin de
taraf olduğu çevre anlaşmalarına aykıdır."
taraf olduğu çevre anlaşmalarına aykıdır."
* "Kesin güzergâhı ne olursa olsun, böyle bir
uygulamanın kuzeye çekilmiş İstanbul ormanlarını yok edeceği
açıktır. Üçüncü köprünün
yapımı halinde, çevre ve bağlantı yolları ile Belgrad Ormanı
kadar ormanlık alan ve bir o kadar tarım ve yabanıl alan yok olma
tehlikesiyle karşı karşıya kalacaktır."
uygulamanın kuzeye çekilmiş İstanbul ormanlarını yok edeceği
açıktır. Üçüncü köprünün
yapımı halinde, çevre ve bağlantı yolları ile Belgrad Ormanı
kadar ormanlık alan ve bir o kadar tarım ve yabanıl alan yok olma
tehlikesiyle karşı karşıya kalacaktır."
Kaynak: Radikal
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder