3 Kasım 2010 Çarşamba

MADEN MO: ZONGULDAK-KARADON KAZASINDA 170. GÜN. DAHA NE KADAR BEKLENECEK

MADEN MO: ZONGULDAK-KARADON
KAZASINDA 170. GÜN. DAHA NE KADAR BEKLENECEK

 TMMOB Maden
Mühendisleri Odası, 17 Mayıs 2010 günü meydana gelen ve
ikisi maden mühendisi olmak üzere toplam 30 maden
emekçisinin yaşamını yitirdiği Zonguldak-Karadon maden kazasında
hayatını kaybeden 2 işçiye hala ulaşılamaması üzerine, 3
Kasım 2010 tarihinde bir basın açıklaması yaptı.

 
ZONGULDAK-KARADON KAZASINDA 170. GÜN. DAHA NE KADAR
BEKLENECEK
 
Bilindiği gibi, 17 Mayıs 2010 tarihinde Zonguldak-Karadon‘da
yaşanan maden kazasında ikisi maden mühendisi olmak üzere toplam
30 maden emekçisi yaşamını yitirmiştir. Hayatını kaybeden 2
işçiye ise hala ulaşılamamıştır. Kazanın üzerinden 170
gün geçmesine karşın henüz somut bir gelişme
sağlanamamıştır. Oysa, Şili‘de Cerro San Jose bakır madeninde 5
Ağustos 2010 tarihinde meydana gelen göçük sonucu
yüzeyden 680 metre derinde mahsur kalan 33 madenci,  olaydan 70
gün sonra tek bir işçinin burnu kanamadan
kurtarılmıştır.
 
Oluş biçimiyle ve sonuçlarıyla iki iş kazası
çok farklı olup, buna göre değerlendirilmesi gerekir. Ancak,
kaza sonrası kurtarma olayında ve insana verilen değer açısından
farklılık bariz şekilde ortadadır. Birisinde devletin en üst makamı
başta olmak üzere olay tüm kamuoyunca takip edilmiş,
bütün bilimsel ve teknik olanaklar kullanılmış, buna karşılık
ülkemizde göçükte kalan iki işçinin naaşları
unutulmuş, sanki sıradan bir iş yapılıyormuş gibi bürokratik ve
ticari önceliklerle işlemler takip edilmeye çalışılmıştır.
Olayın bugüne kadar sonuçlandırılmaması ülkemiz
için ciddi bir itibar kaybıdır. Bu gelişmeler kamu vicdanını
rahatsız etmekte, maden mühendisleri olarak bizleri üzmekte ve
ölen işçilerin yakınlarının acılarını daha da
arttırmaktadır.
 
Türkiye Taş Kömürü Kurumu; üretim
kültürü, bilgi birikimi ve deneyimiyle yeraltındaki iki
işçiye ulaşma olanağına ve yeteneğine sahiptir.  Aynı
zamanda asli görevi olan bu konunun,  deneyimi ve referansı
tartışmalı olan Çinli bir firmaya ihale edilmesi çok
büyük bir ayıptır. Havzada çalışan mühendis, teknik
eleman ve çalışanlara yapılan büyük bir haksızlıktır.
Kurum, iki işçiye ulaşma çalışmalarını kendisi
yürütmeli ve acilen sonuçlandırmalıdır.
 
Türkiye‘nin en donanımlı tahlisiye ve kurtarma ekiplerinden
birisine sahip olan kurum, 1992 Kozlu kazasında ve 1999 İzmit, 2000
Düzce depremlerinde yaptığı çalışmalarla neler
yapabildiklerini herkese göstermiştir. Madencilerin cesaretini, azim ve
kararlılığını bilmeyenlere yakın tarihimizi dikkatle okumalarını
tavsiye ediyoruz. Kurumun her türlü asli işini taşerona vererek
üretim refleksinin kaybolmasına neden olan ve en sonunda cenazelerini
çıkarma işini dahi ihale eden yetkililerin başını ellerinin
arasına alıp nerede hata yaptıklarını düşünmeleri gerekir. O
kadar birikimin dağıtılarak bu günkü aciz duruma gelinmesinden
sorumlu olan başta siyasi otorite olmak üzere tüm yöneticiler
vicdani ve hukuki gereklilikleri yerine getirmelidir.
 
Bu konu, Odamızın asli görevi olmamasına karşın kamusal
sorumluluğumuz gereği hiç bir karşılık beklemeksizin iki
işçinin çıkarılması çalışmalarında, Maden
Mühendisleri Odası olarak görev ve sorumluluk
üstlenebileceğimizi belirtiyoruz. Gelinen bu durumdan çok
rahatsız olan ve çalışmaya katkı koymaya hazır deneyimli maden
mühendisi ve diğer  mühendis meslektaşlarımızın olduğunu
da kamuoyuyla paylaşıyoruz.
 
TMMOB
MADEN MÜHENDİSLERİ ODASI
YÖNETİM KURULU
3 Kasım 2010, Ankara

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder