13 Nisan 2010 Salı

Dünya Demiryolcular Günü Basın Bildirisi

Dünya Demiryolcular Günü
Basın Bildirisi

 Değerli Basın Emekçileri,
Değerli meslektaşlarımız,

 
154 ülkeden 750 Sendikada örgütlü 4.6 milyon
ulaştırma çalışanının üyesi olduğu Uluslar arası
Taşımacılık Çalışanları Federasyonu (ITF) her yıl bir
günü DÜNYA DEMİRYOLCULAR EYLEM
GÜNÜ
 olarak belirlemekte ve bu günde Dünyanın
dört bir yanında eş zamanlı olarak çeşitli eylem ve
etkinlikler düzenlenmektedir.
 
ITF, 13 Nisan 2010 tarihini bu yıl " İyi İşleyen Demiryolu
Sistemleri ve Uygun Çalışma Koşulları" temasıyla
etkinlikler yapma kararı almıştır. Aynı şekilde Avrupa Taşımacılık
Çalışanları Federasyonu(ETF)'de aynı temayla bugün
eylem ve etkinlikler yapmaktadır.
 
Sendikamız Birleşik Taşımacılık Çalışanları
Sendikası (BTS) üyesi olduğu ITF ve ETF üyesi diğer demiryolu
emekçileri ile birlikte bugün Türkiye çapında
örgütlü bulunduğu alanlarda etkinlikler
yapmaktadır.
 
Biz demiryolu emekçileri olarak Dünya demiryolu ağında her
gün milyonlarca yolcu ve tonlarca eşyanın taşımacılığını
güvenli bir şekilde yapmaktan gurur duyuyoruz.
 
Değerli yolcularımız ve Demiryolu kullanıcıları,
 
Demiryolu kullanıcısı olarak sizler demiryollarının uygun fiyatlı,
güvenli, zamanında hareket eden, temiz ve konforlu olmasını
istersiniz. Demiryollarının hem kent merkezi hem de kırsal bölgedeki
herkese eşit bir şekilde hizmet sunmasını ve herkes tarafından
erişilebilir olmasını istersiniz.
 
İşte Demiryolu emekçileri olarak bizim de sunmak
istediğimiz hizmet budur.
 
Böylesi bir demiryolu yeterli oranda altyapı, demiryolu aracı,
bakım ve bunları sağlayacak insan yatırımını gerektirmektedir.
 
Bilinmelidir ki;
§  Kötü durumdaki altyapı hem
güvenilirlik hem de zamanında hareket etme koşullarını ve zamanında
gecikmesiz yolcu ve eşya taşımacılığını tehdit etmektedir.
§  Bakım eksikliği güvenliği tehlikeye
sokmaktadır.
§  Hem trenlerde hem de istasyonlardaki yetersiz personel
güvenliksiz bir ortamı ve güvende hissetmeme durumunu
arttırmaktadır.
§  Rekabet çoğunlukla kâr getirecek
güzergâhlara yatırım anlamına gelirken diğer
güzergâhlarda yaşayanların göz ardı edilmesi olarak
sonuçlanmaktadır.
§  En ucuz seçenek daima en kötü hizmeti
sunmak anlamına gelmektedir.
 
Tüm Dünya'daki demiryolu sendikaları ve
çalışanları bugün rekabet, liberalleşme ve geleneksel
demiryolu kuruluşlarının yok olma sürecini hızlandıran yeniden
yapılandırma politikalarına karşı iyi işleyen demiryolu sistemleri ve
uygun çalışma koşulları elde etmek için etkinlikler
gerçekleştirmektedir.
 
Ülkemizde, ulaştırma sistemleri arasındaki demiryolu yolcu
taşımacılığının payı %2'ye, yük taşımacılığının
payı ise % 5'e kadar düşmüştür. Bugün itibariyle
demiryolu güzergâhımızın % 95'i tek hatlıdır. Hatların
% 18,2 sinde kurpların yarıçapı 500 m'den
küçüktür. Yarıçapı 1500 m'den
küçük kurpların oranı ise %32'dir. Toplam hatların
% 25'inde eğim % 10'un üzerindedir. Toplam hatlardaki
rayların % 47,6'sının yaşı 21'in üzerindedir. Hatların
% 11,7'sinde ise halen çelik traversler döşeli
durumdadır. Öte yandan elektrikli hat uzunluğu % 21, sinyalli hat
uzunluğu ise % 28'dir.
 
Demiryollarımızın durumu bu şekilde iken Dünya Bankası ve AB
fonları finansmanı ile sırasıyla Amerikan Booz Allen & Hamilton Ltd.
Şirketi, Halcrow Firması, Kanadalı Canac şirketi, Almanların
koordinatörlüğünde eşleştirme, Alman Eouromed Firması
tarafından hazırlanan raporlarla demiryollarımızın tasfiyesi
amaçlanmaktadır. Yapılan bu harcamaların hepsi hibe olarak
karşılanmıştır.  Finansman sağlayan kuruluşlar, en
küçük bir yatırımı bile faizsiz desteklemezken konu
yeniden yapılanma olduğunda fonlarını ücretsiz kullandırmaktan
kaçınmamışlardır. 
Yeniden yapılanma adı altındaki tasfiye çalışmaları; yasal
altyapısı bile hazırlanmadan alel acele uygulamaya konulmuştur. Bu
süreçte;
 
-           TCDD
Meslek Lisesi, basım ve dikimevleri, çamaşırhaneler, kurum
eczaneleri    kapatılmıştır.
-           TCDD
Hastaneleri önce SSK'ya, sonra Sağlık Bakanlığına
devredilmiştir.
-           Haydarpaşa
limanı dışındaki bütün limanlar özelleştirme kapsamına
alınmış, bu çerçevede Mersin ve Samsun limanlarının
özel şirketlere devri tamamlanmıştır.
-           Haydarpaşa
Limanı ve garı kentin kültürel dokusuna, kent siluetine ve
kentsel mirasa ihanet edercesine rant merkezlerine
dönüştürülmeye çalışılmaktadır.
-           Eleman
yetersizliği nedeniyle birçok istasyon ya kapatılmış ya da
günün belirli saatlerinde hizmet verebilir hale gelmiştir.
-           Birçok
atölye kapatılarak işlevsizleştirilirken, kamu özel sektör
işbirliği söylemleriyle buralarda üretilen hizmetler için
fabrikalar kurdurulmuştur.
-           Kurumdaki
belirsizlik çalışma koşullarındaki güçlük ve
kuruma yeni personel alınmaması nedeniyle kurumda çalışan personel
sayısı hızlı bir şekilde eritilmiştir.
-           Kamusal
nitelik taşıyan pek çok hizmet taşeronlar eliyle
gördürülmeye başlamış, 3000'i aşkın taşeron
işçisi karın tokluğuna öne
sürülmüştür.
-           250
tondan aşağı yükler taşımaya kabul edilmemeye başlandı.
-           Gelecek
dönemdeki ihtiyaçlar düşünülmeden; demiryolu
taşınmazlarının bir kısmı rant tesisleri yapılmak üzere
belediyelere devredilmiş, bir kısmı doğrudan tanıdıklara satılmış
bir çoğu da satılmak üzere özelleştirme idaresine
devredilmiştir.
-           Bütün
bunların üstüne TCDD yönetiminin yeterli çalışma
yapmadan ve yapılan uyarıları da dikkate almadan başlattığı
"hızlandırılmış tren" çalışması sonucu tren
faciası meydana gelirken, güvenilir olan demiryollarımızda kazalar
kanıksanır hale gelmiştir. Bu dönemde meydana gelen tren kazalarında
onlarca yolcu ve demiryolu emekçisi arkadaşımız hayatlarını
kaybetmişlerdir.
      
Bütün bu olumsuzlukların önüne geçilmesi
için;
 
Biz Demiryolu Emekçileri
 
§  Büyük şehirler ve merkezi yerleşimlerin
dışındaki diğer güzergâhlarında erişimi açık iyi ve
güvenli hizmet sunulması için demiryolu altyapısına ve
bakımına yatırım yapılmasını,
§  Yolcu taşımacılığı yapılmayan
anahatlarımızın yaklaşık %20'sini oluşturan kesimde yolcu
taşımacılığına tekrar başlanılmasını,
§  Demiryolunun liberalleştirilmesi,
özelleştirilmesi ve bölünmesine son verilmesini, bu
amaçla hazırlanan Demiryolu yasa tasarısının geri
çekilmesini,
§  Demiryollarının bir kamu hizmeti olduğu bilinciyle
hareket edilmesini ve uygun fiyatlı olmasını,
§  Güvenli ve kaliteli hizmet sunulmasını;
§  İyi hizmet sunabilmesi için demiryolu
personeline yatırım yapılmasını: istasyonlarda, trenlerde ve gerekli
diğer yerlerde iyi yetiştirilmiş yeterli oranda personel bulunmasını;
uygun çalışma koşulları ve sağlıklı çalışma yerlerinin
sağlanmasını,
§  Çalışanlar arasında hiçbir şekilde
ayrım yapılmamasını,
§  İş güvenliği ve uygun çalışma
koşulları için toplu sözleşme ve grev hakkının
kullanılmasını talep ediyoruz.
 
BİRLEŞİK TAŞIMACILIK ÇALIŞANLARI İSTANBUL 1
NOLU ŞUBE YÖNETİMİ

1 yorum:

  1. dünya demiryolcuları .için değil.TC demiryolu çalışanlarının bu günü kutlu olsun.bu günlerde mfaaş çalışanlara nhediyeler vermek lazım.ikramıye veya hediye verilebilir..haaatta emeklilerine ziyafet bile
    verilmesi yararlı olur.demiryollarımızın çalışanı gayretlidir fedakardır.özellikle 7/24 saat trenleri kontrol eden çalışanlar

    YanıtlaSil